شناسهٔ خبر: 109772 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان تاکید کرد:

اجرای طرح ملی سامانه «واکنش سریع» در حوزه راهداری مازندران

مازندران - معاون راهداری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در جلسه ای که با حضور روسای تابعه برگزار گردید بر اجرای طرح ملی واکنش سریع در حوزه راهداری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از  مازندران ، اسماعیل فولادی  بر اجرای طرح ملی واکنش سریع در حوزه راهداری تاکیدکرد و هدف  این سامانه را افزایش ایمنی راه‌ها، ارتقای کیفیت و سرعت ارایه خدمات راهداری و رضایتمندی کاربران جاده‌ای، اعلام نمود.

وی خاطر نشان کرد: روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها موظفند با به کارگیری نیروی انسانی، ماشین آلات و تجهیزات موجود و همچنین ظرفیت اکیپ‌های امانی و پیمانی راهداری و راهدارخانه‌ها و همچنین گشت‌های راهداری و ترابری، نسبت به اجرای مفاد این طرح اقدام کنند.

 فولادی افزود:با توجه به دستورالعمل اجرایی این طرح، روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها موظفند، در خصوص اقدامات چهارگانه با موضوع لکه گیری چاله در راه‌های اصلی و شریانی، تعمیر یا ایمن سازی تابلو‌ها، علایم و حفاظ‌های باز شده یا صدمه دیده خطرناک در راه‌های اصلی و شریانی و پاکسازی سطح راه از مصالح، اشیاء خارجی و. در راه‌های اصلی و شریانی، حضور موثرداشته و با تجهیزات و امکانات در محل حادثه در کلیه راه‌های استان باید با قید فوریت اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه در خصوص موارد یادشده باید بلافاصله پس از اطلاع یابی از طریق هریک از روش‌های اطلاع یابی موجود نظیر گزارش یا مشاهده گشت راهداری، تماس با ۱۴۱، گزارش‌های مردمی یا رانندگان، گزارش پلیس راه و سایر سازمان‌ها و ارگان‌های ذی ربط، به قید فوریت نسبت به اعزام اکیپ ویژه عملیات راهداری به محل و رفع مشکل مربوطه در اسرع وقت اقدام کرده و گزارش اقدامات انجام شده را به همراه مستندات تصویری آن در سامانه جامع راهداری WWW.RMS.RMTO.IRثبت نمایند.