شناسهٔ خبر: 109773 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بر اساس تحلیل داده‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور صورت پذیرفت

کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در مدیریت هوشمند راه‌ها

تردد استان مرکزی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: طبق اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، بر اساس آخرین تحلیل عملکرد ادارات کل استانی درخصوص مدیریت و توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی رتبه یکم را بخود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی محمد محسنی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از کسب رتبه اول مدیریت و توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای توسط مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خبر داد.

وی افزود: کسب این موفقیت در راستای توسعه زیرساخت‌ها و سامانه‌های هوشمند جاده‌ای از جمله ارتقای دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت و محاسبه میانگین سرعت خودروهای عبوری از محورهای استان و افزودن تعداد دوربین‌های نظارت تصویری با هدف پایش آنلاین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها صورت پذیرفت.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس اهداف سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، در تلاشیم تا با بهره‌گیری از پتانسیل نیروهای متخصص بومی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استان، نگهداری و توسعه این سامانه ها را طبق برنامه‌های هدف پیش برده و توسعه دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر محورهای مواصلاتی استان مرکزی به ۲۷ دوربین نظارت تصویری آنلاین مجهز بوده که بصورت شبانه‌روزی توسط اپراتورهای مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل رصد و پایش می‌شوند تا درصورت نیاز در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات لازم را به کاربران جاده‌ای ارائه نمایند.

محسنی افزود: با اضافه شدن ۲۴ دستگاه دوربین ثبت تخلف در شبکه راه‌های استان، تعداد این دوربین‌ها به ۷۲ دستگاه ارتقا یافته و درحال حاضر این سامانه‌ها به سیستم محاسبه میانگین سرعت مجهز شده اند که امیدواریم این اقدام در زمینه کاهش تصادفات جاده‌ای نتیجه مطلوبی در پی داشته باشد.

وی یادآور شد: طبق اهداف تعیین شده برای توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در شبکه راه‌های استان، بزودی ۱۴ دوربین ثبت تخلف دیگر نیز به شبکه سامانه‌های هوشمند مدیریت راه‌های استان مرکزی افزوده خواهد شد.