شناسهٔ خبر: 109783 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال تاکنون در خراسان شمالی انجام شد:

روکش و آسفالت ۳۵ کیلومتر از راه های روستایی و فرعی استان

آسفالت راه روستایی ۳۵ کیلومتر از راه های روستایی و فرعی در شهرستان های مختلف خراسان شمالی از ابتدای سال جاری تاکنون روکش و آسفالت شد که از میزان ۲۸ کیلومتر در راه های روستایی احداث و آسفالت و ۷ کیلومتر در راه های فرعی روکش شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در این مدت ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای روکش و آسفالت محورهای روستایی و فرعی هزینه شده است.

وی افزود: طی این مدت ۲،۶ کیلومتر راه روستای جعفرآباد- حسین آباد خانکور و ۲،۵ کیلومتر راه روستای گپز در شهرستان اسفراین و ۰،۸ کیلومتر محور کلاین_سلولی و ۱،۵ کیلومتر محور قتلیش _ پیربز در شهرستان بجنورد آسفالت شد.

وی همچنین از آسفالت ۱،۵ کیلومتر محور روستای قلهک_زیدر در شهرستان شیروان و ۵،۶ کیلومتر محور روستای شیرغان در شهرستان فاروج خبر داد و اظهارکرد: در شهرستان راز و جرگلان نیز آسفالت محور دربند_تازه قلعه به طول ۱،۸ کیلومتر و آسفالت محور روستای اشرف دره به طول ۵ کیلومتر و روکش آسفالت محور فرعی باغلق به یکه صعود به طول ۷ کیلومتر انجام شد.

وی ادامه داد: ۱،۴ کیلومتر محور زرد_کاستان ، ۲،۲ کیلومتر محور شیرین دره، ۰،۹کیلومتر محور آسفالت قلندر تپه، حصه گاه و ۲،۲ کیلومتر محور توپچنار نیز در شهرستان مانه و سملقان طی این مدت آسفالت شده است.      

به گفته وی با توجه به میزان تخصیص اعتبارات، حداقل ۵۵ کیلومتر راه روستایی تا ابتدای تابستان امسال آسفالت خواهد شد و در صورت ابلاغ به موقع اعتبارات جدید، آسفالت ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی امکان پذیر است. 

شهامت گفت: با توجه به وجود ۷۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان، برای جبران عقب ماندگی ۱۰ درصدی از میانگین کشوری، نیازمند آسفالت حداقل ۷۲ روستا به طور ویژه هستیم که پیشنهادات لازم در زمینه آسفالت روستاهای بالای ۵۰ خانوار به مسئولان استان ارائه شده است.