شناسهٔ خبر: 109785 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شورای تامین مسکن استان قم مطرح شد؛

اعلام آمادگی ۳۰ شرکت پیمانکار و سازنده در طرح نهضت ملی مسکن قم/ اراضی طرح نهضت ملی در شهر قم ۹۹ ساله شد

شورای تامین مسکن استان قم دبیر شورای تامین مسکن استان قم گفت: براساس اسناد دریافتی فراخوان، تعداد ۳۰ شرکت پیمانکار و سازنده برای ساخت ۳۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان قم اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، محمد صادقی در جلسه شورای تامین مسکن استان قم که با ریاست استاندار قم برگزار شد اظهار داشت: براساس گزارش گیری از سامانه جامع طرح نهضت ملی مسکن، بیش از ۱۳۰ هزار نفر در این طرح نام نویسی کرده اند که تا کنون حدود ۵۰ هزار تن از آن ها حائز شرایط شده اند.

وی افزود: از میان این تعداد، برای بیش از ۱۵ هزار متقاضی افتتاح حساب انجام شده است که حدود ۸۵۰۰ تن از آن ها تاکنون واریز وجه انجام داده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: بنا به مصوبه شورای تامین مسکن استان، چنانچه متقاضی ظرف مدت ۱۵ روز از زمان دریافت پیامک نسبت به واریز وجه آورده اولیه اقدام نکند از اولویت تخصیص خارج خواهد شد و نفرات جدید تر جایگزین خواهند شد.

صادقی به فراخوان این اداره کل به سازندگان ذی صلاح برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی شهر قم اشاره کرد و توضیح داد: براساس مصوبه شورای تامین مسکن استان، ورود تعاونی های صنفی، خوشنام و دارای کارنامه قابل قبول در صورت اخذ مجوزات لازم به فرآیند ساخت و ساز واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی بلامانع است.

دبیر شورای تامین مسکن استان اظهار داشت: به زودی عملیات اجرایی اراضی ۵۶۰ هکتاری آغاز خواهد شد و برای شروع این عملیات، دستگاه های خدمات رسان در تامین آب و برق موقت طرح همکاری لازم را خواهند داشت.

وی در خصوص ثبت نام های نهادی و سازمانی مانند تعاون، کارگری، طلاب، جهاد کشاوزی و... ابراز داشت: به جز ثبت نام های عمومی فاز پنج و شش، ۱۵ نوع ثبت نام نهادی و سازمانی در سامانه برای برخی از متقاضیان ثبت شده است که طبق قانون تمامی این نهادها و سازمان ها برای ساخت مسکن کارکنان و ذینفعان خود می بایست زمین تامین کنند.

صادقی تصریح کرد: پالایش متقاضیان فازهای عمومی پنج و شش در اولویت قرار دارد  و نهادها و سازمان ها تا تعیین تکلیف زمین پالایش نخواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان اظهار کرد: علی رغم ارزش ریالی اراضی پردیسان قم، بنا بر مصوبه شورای تامین مسکن استان، تمامی طرح های نهضت ملی مسکن در استان قم ۹۹ ساله شد.