شناسهٔ خبر: 109788 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور ممانعت از آسیب به ابنیه فنی وتخریب راه‌های استان؛

طرح ویژه برخورد با حمل اضافه‌بار توسط ناوگان باری در البرز اجرا می‌شود

اضافه بار رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز، گفت: طی سال گذشته در راستای طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه‌تناژ، ۶۰۴ مورد تخلف شناسایی و پرونده متخلفین برای رسیدگی به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (البرز )، پیمان بختیاری، اظهارکرد: از آنجا که حمل بار اضافی موجب کاهش ایمنی سفر می‌شود و کنترل وسیله نقلیه را سخت‌تر و احتمال بروز تصادف‌های رانندگی را بیشتر می‌کند و آسیب جدی به راه‌ها و ابنیه فنی می‌رساند، طرح شناسایی و برخورد با متخلفین اضافه‌بار از ابتدای سال با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طرح مذکور در قالب گشت‌های مشترک با همکاری پلیس راه استان و انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا، در کلیه محورها به خصوص در محورهای پرتردد اجرا می‌شود، افزود: سال گذشته، براساس اعلام گشت‌های کنترلی، ۶۰۴ مورد پرونده تخلف برای رسیدگی به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شد که با متخلفان برابر ضوابط برخورد می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به سهم زیاد وسایل نقلیه باری در ترددهای روزانه استان، به منظور تشدید نظارت‌ها در محورهای مهم استان ضمن نظارت و کنترل توسط باسکول‌های ثابت و سیار، اقداماتی مثل توقیف وسیله نقلیه به جهت جلوگیری از تکرار تخلف و خسارت به سرمایه ملی با همکاری پلیس‌راه در دست اجرا است.

لازم به ذکر است حمل میزان بار بر اساس مندرجات کارت ناوگان تعیین می‌شود و حمل بیش از ظرفیت تعیین‌شده اضافه تناژ محسوب می‌شود.