شناسهٔ خبر: 109865 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

آمادگی شركت ساخت و توسعه به منظور همكاری در زمينه فعاليت‌های دانش بنيان

خیراله-خادمی-مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور.jpg مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از آمادگی این شرکت برای همكاری در زمينه فعاليت‌های دانش بنيان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، از آمادگی همکاری با شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت:‌ شرکت ساخت با توجه به اهداف و وظایفی که در حوزه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور دارد، آماده همکاری با شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه و ترویج روش‌ها و فناوری‌های نوین در پروژه‌های عمرانی است.

وی هوشمند سازی جاده‌ها و تکنولوژی‌های مرتبط به آن را یکی از این زمینه‌ها اعلام کرد و افزود: سیستم‌های روشنایی و کنترلی راه و تونل، علایم و ارتباطات و سیگنالینگ در بخش جاده‌ای و راه آهن، مواد و مصالح نوین در راهسازی، تجهیزات و ماشین آلات نوین عمرانی و سیستم‌های نرم افزاری، اتوماسیون اداری و مدیریتی و... از دیگر بخش‌هایی هستند که از حضور این شرکت‌ها استقبال می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همکاری با شرکت‌های دانش بنیان را موجب استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین در عرصه راهسازی دانست و گفت:‌ در حال حاضر بیش از هفت هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و شرکت ساخت با انتشار فراخوان و ارزیابی توانمندی‌های هر کدام از متقاضیان شرایط را برای همکاری مهیا می‌کند.

خادمی با تاکید بر مساعدت انجمن‌های عملی، تخصصی و صنفی ذیربط برای شناسایی خدمات این شرکت‌ها اظهار داشت: انجمن شرکت‌های راهسازی، انجمن‌های علمی مربوط، جامعه مهندسان مشاور یا دانشکده مهندسی راه آهن و ... می توانند در شناسایی روش‌های نوین و مناسب طراحی و اجرای پروژه‌ها و ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان همسو با نیازهای وزارت راه و شهرسازی ما را همراهی کنند.

وی استفاده از مهندسی ارزش در پروژه‌های راهسازی را منجر به کاهش هزینه و ارتقای سطح پروژه‌های عمرانی دانست و گفت:‌ مهندسی ارزش یکی از روش‌های ارزنده برای استفاده از فنون روز با کمترین هزینه و با حفظ یا ارتقا کیفیت در اجرا پروژه‌های عمرانی است؛ شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در قالب تیم‌های مهندسی در ساخت پروژه‌ها در این بخش نیز موثر باشند.

به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص سامانه مدیریت دانش در شرکت ساخت عنوان کرد: این سامانه ابزار مفیدی برای تبادل تجارب دفاتر اجرایی و فنی روی موضوعات تخصصی است و با مشارکت دادن شرکت‌های پیمانکاری و مشاور در این سامانه یک مرجع اطلاعاتی فراهم کرد تا در پروژه‌های مشابه نیز استفاده شود.