شناسهٔ خبر: 109873 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

روسای راه‌آهن ایران و قزاقستان تفاهم‌نامه همکاری ریلی امضا کردند

ریل روسای راه‌آهن ایران و قزاقستان، تفاهم‌نامه افزایش همکاری‌های ریلی و تعیین تعرفه ترجیحی بین دو کشور را به منظور افزایش قابل توجه ترانزیت بار عبوری از ایران امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، هیات بلند پایه‌ای از کشور قزاقستان با حضور معاون نخست وزیر و وزیر همگرایی و تجارت و همچنین رئیس راه‌آهن آن کشور با «سید میعاد صالحی» مدیرعامل شرکت راه آهن، صبح امروز ۲ خرداد ماه در ساختمان شهدای راه آهن دیدار و گفت‌وگو کردند.

در دیدار مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و هیات قزاقستانی، دو طرف درباره توسعه همکاری‌های اقتصادی و توسعه حمل‌ونقل ریلی گفت‌وگو کردند و روسای راه‌آهن دو کشور، تفاهم‌نامه افزایش همکاری‌های ریلی و تعیین تعرفه ترجیحی بین دو کشور به‌منظور افزایش قابل توجه ترانزیت بار عبوری از ایران را امضا کردند.

با اجرای این تفاهم‌نامه، بخشی از بار عبوری از کریدور ریلی چین - روسیه - اروپا از کریدور ریلی چین - قزاقستان - ایران - اروپا جابه‌جا خواهد شد.

در این دیدار طرفین ضمن امضای تفاهم‌نامه، توافق کردند که اولین قطار کانتینری چین - قزاقستان - ایران - ترکیه، تا کمتر از یک ماه آینده وارد ایران شود.