شناسهٔ خبر: 109876 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تلاش ۲۰ ماهه انجام پذیرفت؛

 رفع تصرف ۷۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان کاشان

مجتبی آراسته - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبرداد: طی ۲۰ ماه گذشته ۷۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان کاشان به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با اشاره به اقدامات انجام یافته در راستای رفع تصرف اراضی ملی این شهرستان، اظهار کرد: با هوشیاری و تلاش های بعمل آمده در اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان ضمن تشدید در حفاظت اراضی ملی و پیشگیری از وقوع تصرفات، احکام قضایی در این رابطه، اجرابی و اراضی ملی به بیت‌المال بازگردانده شده است.  

 وی اذعان داشت: با تلاش و اقدامات بعمل آمده طی ۲۰ ماه گذشته ۷۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان کاشان که بصورت غیرقانونی تصرف شده بود، رفع تصرف و خلع ید شد.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان با اشاره به اینکه ارزش اراضی رفع تصرف شده جمعاً ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است گفت: این اراضی در شهرهای کاشان، برزک، جوشقان، قمصر، نیاسر، طاهرآباد و کامو مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار گرفته بود که با هوشیاری عوامل یگان حفاظت اراضی این شهرستان، رفع تصرف شدند.  

 وی بیان داشت: با هدف حفظ حقوق بیت المال، ۱۴۷ فقره رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان کاشان انجام پذیرفته که ۴۴ مورد آن با حکم قضایی اجرا شده است.  

 آراسته ادامه داد: اقدامات انجام شده در این راستا، صرفه جویی اقتصادی برای تامین ماشین آلات به مبلغ ۵۰۰ میلیون را در پی داشته است.  

وی خاطرنشان کرد: اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان همسو با سیاست گذاری‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی به سرعت عملیات رفع تصرف را با قاطعیت انجام می‌دهد.