شناسهٔ خبر: 109911 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ادامه سفر ریاست جمهوری در قزوین مطرح شد:

“ بررسی مطالعات طرح جامع ایستگاه راه آهن‌ قزوین با رویکرد TOD “

kabiri.jpg رییس اداره هماهنگی و حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی گفت: با توجه به اهمیت توسعه ریلی کشور و مصوبه سفر ریاست جمهور در رابطه با ایستگاه راه آهن قزوین، جلسه بررسی طرح پیشنهادی شرکت راه آهن با عنوان “ مطالعات طرح جامع ایستگاه راه آهن ‌قزوین با رویکرد TOD ( توسعه شهری مبتنی بر حمل و نقل همگانی ) برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قزوین) سعید کبیری عنوان کرد: خروج کاربری های ناسازگار با طرح توسعه راه آهن از جمله بیمارستان اعصاب و روان و همچنین تقویت معابر اطراف‌ و افزایش نفوذ پذیری سایت ایستگاه راه آهن، از جمله مسائل اصلی این طرح است.

وی‌ افزود: افزایش دسترسی حمل و نقل همگانی از جمله تراموا و اتوبوس به صورت رفت و برگشتی به مراکز تولید و جذب جمعیت و تصویب طرح جامع ایستگاه در طرح های فرادست شهری از جمله طرح جامع و تفضیلی شهر، از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در طرح توسعه راه آهن استان است.

رییس اداره هماهنگی و حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی بیان داشت: تغییر کاربری سایت ایستگاه از حمل و نقل و انبارداری به طرح توسعه TOD ( توسعه شهری مبتنی بر حمل و نقل همگانی ) ، مساعدت در اخذ مجوز تغییر کاربری و مجوز ساخت و‌ ساز و همچنین معرفی طرح تهیه شده از طریق دفتر سرمایه گذاری استانداری جهت شناسایی سرمایه گذاران علاقمند موضوعات مهم دیگری است که در این طرح پیش بینی شده و قابل پیگیری است .

گفتنی است این جلسه با حضور رجحانی معاون عمرانی استاندار، وحید علی قارداشی مدیر کل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیربنایی راه آهن، ولدی مدیر کل راه آهن شمال، رحمانی معاون برنامه و بودجه، دائی دائی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی و نمایندگانی از دستگاه های مختلف در محل سالن جلسات باغستان قزوین برگزار شد.