شناسهٔ خبر: 109915 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری صورت گرفت؛

مراجعه ۴۸۶۷ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی خراسان جنوبی

مسعود قاسمی معاونت توسعه مدیریت و منابع خراسان جنوبی.jpg سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از مراجعه ۴۸۶۷ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی خراسان جنوبی از ابتدای سال ۱۴۰۱ خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی) مسعود قاسمی، سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۴ مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در سطح استان گفت: از ابتدای سال جاری بالغ بر ۴۸۶۷ وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین از جمله انواع کامیون، بارگیر، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس برای تست و معاینه فنی به این مراکز مراجعه کردند.

وی افزود: نزدیک به ۴۸۶۷ انواع وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان بیشتر از ۳۹۲۰ خودرو از معاینه فنی قبول و نزدیک به ۹۴۷ خودرو نیز از آزمایش‌ها و تست مراکز معاینه فنی رد شدند.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین از اهمیت خاصی از نظر ایمنی سفر‌های جاده‌ای برخوردار بوده و بویژه در اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها این معاینات با جدیت و پیگیری کارشناسان فنی دنبال می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: در معاینات فعلی مواردی همچون میزان آلایندگی، میزان آلودگی صوتی، ترمزها، نور چراغها، فرسودگی بیش از حد خودرو، باک غیر استاندارد و آج لاستیک‌ها تست می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: عمل نکردن صحیح سیستم ترمز بیشترین علت ردی معاینه فنی در اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها بوده و آج لاستیک و میزان آلایندگی و تست سرعت نیز از دلایل دیگر عدم قبولی این وسایل نقلیه در معاینات فنی است.