شناسهٔ خبر: 109966 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان تائید شد:

تصویب بازنگری طرح هادی روستاهای برج، ینگه قلعه و کلاته شهید آذرسا / موافقت با 5 طرح توسعه ای در خراسان شمالی

جلسه کارگروه خراسان شمالی 1 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: با جانمایی ۴ طرح در زمینه کشاورزی و دامپروری و یکطرح در زمینه احداث نیروگاه خورشیدی و تصویب بازنگری طرح هادی روستاهای برج، ینگه قلعه و کلاته شهید آذرسا در سومین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان در سال ۱۴۰۱ موافقت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سومین جلسه کارگروه زیربنایی استان در سال ۱۴۰۱ در محل سالن جلسات شهدای دولت استانداری در مورخ ۳ خرداد ۱۴۰۱ و به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی به عنوان دبیر و مدیران و رؤسای سایر دستگاه های اجرایی برگزار گردید که پرونده هایی از ۵ شهرستان بجنورد، گرمه، فاروج، اسفراین و شیروان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: از ۹ پرونده ای که در این جلسه مطرح شد، ۳ پرونده در شهرستان بجنورد، ۲ پرونده در شهرستان شیروان، ۲ پرونده در شهرستان فاروج و از شهرستانهای گرمه و اسفراین هر کدام یک پرونده مطرح شد که اغلب پرونده ها در خصوص احداث بنا و ایجاد فعالیت در خارج از حریم شهرها بوده است.

وی اظهار داشت: از بین پرونده های مطرح شده، ۴ پرونده در زمینه دامپروری و ۱ پرونده در زمینه جانمایی نیروگاه خورشیدی بود که هر ۵ پرونده مورد موافقت کارگروه قرار گرفت.

قاسمی تصریح کرد: همچنین موضوع توسعه ناحیه صنعتی شهید محمدزاده شهرستان گرمه در این جلسه مطرح شد و مورد موافقت قرار گرفت. بازنگری طرح هادی روستاهای برج، ینگه قلعه و کلاته شهید آذرسا نیز دیگر مصوبه کارگروه بود که مقرر شد پس از انجام اصلاحات، به دبیرخانه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال شود.

وی اضافه کرد: پیرو مصوبه گروه کاری آمایش سرزمین و محیط زیست و با عنایت به جایگاه محور باباامان به عنوان فرصتی جهت سرمایه گذاری در زمینه گردشگری، موضوع تجدیدنظر در جانمایی ایستگاه میانی زباله شهر بجنورد نیز در این جلسه مطرح شد و پس از بحث و بررسی و تبادل نظر اعضا، مقرر گردید بازدیدی با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط بعمل آمده و نتیجه در جلسه آتی مطرح شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان ابراز امیدواری کرد با جابجایی ایستگاه میانی زباله، زمینه جابجایی دیگر فعالیتهای ناسازگار از این پهنه باارزش فراهم آمده و بستر مناسبی جهت سرمایه گذاری در زمینه جذب گردشگر و بهبود چهره ورودی شهر بجنورد فراهم شود.