شناسهٔ خبر: 109977 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

متقاضیان طرح‌نهضت ملی مسکن استان اصفهان بدانند؛

دلایل قرمز شدن فرم «ج» ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن

پروژه 1000 واحدی نهضت ملی شاهین شهر - اصفهان رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اطلاعات افراد در بانک مسکن، اداره ثبت اسناد و اداره‌کل راه و شهرسازی استان‌ها برای فرم «ج» پایش می‌شود، گفت: برای ثبت نام نهضت ملی حتماً باید فرم «ج» توسط ارگان‌هایی که گفته شد تأیید و سبز شود تا فرد وارد فرآیند ساخت این طرح شود.

حسن کحال‌زاده رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)  اظهار داشت: در ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن و تکمیل اطلاعات فرم «ج»، اطلاعات افراد در بانک مسکن، اداره ثبت اسناد و اداره‌کل راه و شهرسازی استان‌ها پایش می‌شود.  

وی افزود: اگر افراد به هر نحوی در گذشته از تسهیلات بانک مسکن استفاده کرده باشند، این بانک فرم «ج»  فرد را قرمز می‌کند، همچنین اگر فردی مالکیت شخصی و یا دولتی داشته باشد فرم «ج»  وی توسط اداره ثبت اسناد قرمز می‌شود.  

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: اگر فردی پیش از این مسکن مهر دریافت کرده و یا از تسهیلات زمین دولتی با هر متراژی استفاده کرده و یا منازل سازمانی به آنها واگذار شده باشد فرم «ج»  آنها را در سیستم قرمز می‌شود.  

 وی اضافه کرد: براساس ماده ۱ آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن، افرادی که سرپرست خانوار بوده و از تاریخ یکم فروردین ۱۳۸۴ فاقد زمین مسکونی هستند و یا افرادی که از بیست‌ودوم بهمن ۱۳۵۷ از امکانات هیچ یک از نهادهای عمومی دولتی شامل زمین، واحد مسکونی و یارانه خرید استفاده نکرده باشند؛ فرم «ج»  آنها سبز خواهد شد.  

کحال‌زاده با بیان اینکه بسیاری از مردم از علل و جزئیات فرم «ج»  سبز و قرمز اطلاع ندارند. تصریح کرد: در نهضت ملی علاوه بر موارد گفته شده اگر فرد مالکیت شخصی نیز داشته باشد در نهضت ملی فرم «ج»  وی قرمز می‌شود. لذا برای ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن حتماً باید فرم «ج»  توسط ارگان‌هایی که گفته شد تأیید و سبز شود تا فرد وارد فرآیند ساخت این طرح شود.