شناسهٔ خبر: 109985 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

اولین جلسه آسیب‌شناسی حادثه ساختمان متروپل برگزار شد

گزارش دلایل حادثه فروریزش ساختمان متروپل آبادان به معاون اول رییس‌جمهور ارایه می‌شود

جلسه اولین جلسه فنی، كارشناسی و هم‌انديشی آسيب‌شناسی عوامل سانحه دلخراش برج‌های دوقلوی متروپل، در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان در شهر آبادان برگزار و مقرر شد گزارش نهایی علل حادثه به معاون اول رییس‌جمهور ارایه شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به دنبال بازديد هـيئت كارشناسی ٣ نفره از محل سانحه ساختمان متروپل آبادان، روز گذشته اولین جلسه فنی، كارشناسی و هم‌انديشی پيرامون آسيب‌شناسی عوامل متعدد و متنوع سانحه دلخراش برج‌های دوقلوی متروپل در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان در شهر آبادان برگزار شد.

در این جلسه محمدمهدی حيدری رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازی و تعدادی از اعضای هـيئت علمی اين مرکز، رئيس و تعدادی از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان  استان خوزستان، معاونين مديركل راه و شهرسازی استان خوزستان، معاون مديركل بازرسی، ارزيابی عملكرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی و جمعی از مهندسين، اساتيد و صاحب‌نظران مبرز استان حضور داشتند.

در اين نشست كه بر اساس دسترسی به نقشه های حداقلی فنی و سازه‌ای برج‌های دوقلو متروپل برگزار شد، اساتيد و صاحب نظران حوزه مهندسی به ارائه‌های فنی و بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این جلسه مقرر شد تا ضمن برگزاری ادامه جلسات كارشناسي، نقشه‌های جامع ساختمان مذكور توسط اداره كل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی استان خوزستان و با تعامل مضاعف با شهرداری آبادان تهیه و اخذ شود. همچنین اخذ نمونه‌گيری بتن از اماكن مختلف ساختمان مورد نظر توسط شركت آزمايشگاه فنی و مكانيك خاك استان خوزستان و انجام آزمايش‌های متنوع تخصصی بر روی نمونه ها در بخش فناوري بتن مركز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

برگزاری جلسات تكميلی با حضور صاحب‌نظران و نقش آفرينان تمامی دستگاه‌های فنی و مهندسی كشور در مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازی و تهیه و تنظیم گزارش نهايی برای بهره‌برداری معاون اول رئيس جمهور، وزير راه و شهرسازي و استاندار خوزستان و ديگر دستگاه‌های بهره‌بردار در اسرع وقت در دستور کار این جلسه قرار گرفت.