شناسهٔ خبر: 109994 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۱۴۰۰

قزوین رتبه چهارم کاهش تلفات جاده ای را کسب کرد

طرح نوروزی در ازنا بدون تصادفات فوتی به پایان رسید 1.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از رتبه چهارم این استان از نظر کاهش تلفات تصادفات جاده ای در سال ۱۴۰۰خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی گفت:استان قزوین با ۲۴۵کشته در تصادفات برون شهری و راه های روستایی با ۰/۸درصد کاهش نسبت به سال پیش از آن در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد:این رتبه با وجود قرار گرفتن قزوین در مسیر تردد ۱۳ استان کشور و بار ترافیکی سنگین محورهای این استان نشان‌دهنده تلاش و پیگیری جدی راهداری و پلیس راه است.

حق‌لطفی ادامه داد:تلاش بر این است با جذب اعتبارات و اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز ضمن کاهش میزان تصادفات و تعداد تلفات و مصدومان  رتبه استان نیز در سال‌های آینده ارتقا یابد.

وی، نقش هوشمندسازی جاده ها را نیز در کاهش تصادفات رانندگی موثر دانست و گفت: در حال حاضر ۶۳دستگاه ترددشمار، ۴۰دوربین ثبت تخلف و ۲۹دستگاه دوربین نظارت تصویری وضعیت تردد را در راه های این استان رصد و پایش می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین همچنین بر ضرورت احداث و گسترش فضاهای مجتمع های خدماتی رفاهی بین  راهی نیز تاکید کرد و گفت:در حال حاضر ۳۶مجتمع خدماتی رفاهی در این استان فعالیت دارند که وجود آنها با انواع خدمات امکان توقف و استراحت رانندگان در بین راه را فراهم کرده و یا در مواقع بحرانی به آنها خدمات ارایه می دهد.