شناسهٔ خبر: 110088 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان خبر داد:

دومین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست گلستان در سال ۱۴۰۱ به ریاست استاندار برگزار شد

راه و شهرسازی گلستان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان از برگزاری دومین جلسه کارگروه زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان به حضور استاندار معزز استان گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)،  صبح پنجشنبه ۵ خرداد ، دومین جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست در سال ۱۴۰۱ به ریاست  زنگانه استاندار گلستان و با حضور سیدالنگی سرپرست محترم  هماهنگی امور عمرانی استانداری، ملک سرپرست اداره کل محترم راه و شهرسازی استان گلستان و دیگر اعضا کارگروه در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.
 
استاندار گلستان در این جلسه تاکید کرد: بررسی فرایند صدور مجوزها باید با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی اصلاح شود.

وی افزود: عدم استقرار و احداث کارگاه‌های تولیدی صنایع کوچک در کنار محورهای اصلی استان از مصوبات هیئت وزیران بود که مجوز احداث واحدهای تولیدی باید در این راستا باشد.

زنگانه در ادامه علت این مصوبه را جلوگیری از تصادف، تمرکز گرایی بر شهرک های صنعتی و آسیب ندیدن سیمای شهرها عنوان کرد.

استاندار گلستان گفت: پیشرفت ما باید روستا محور باشد؛ چرا که این یک الگوی اثربخش با هزینه پایین است.

زنگانه  اظهار کرد: بررسی مزیت‌های منطقه‌ای در روستاها و شهرستان‌های استان باید در دستور کار تمامی مدیران ذیربط قرار گیرد.

وی افزود: تولید بدون توجه به تقاضا اقدامی نادرست بوده که باید با استفاده از سند آمایش سرزمین و اسناد بخشی مدیریت لازم صورت گیرد.

ملک سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در ادامه این نشست، در خصوص بررسی ظرفیت های استان گفت: اجرای طرح جامع ناحیه‌ای که از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی بوده، موجب هدایت، کنترل و رشد توسعه شهرها می شود.

ملک اظهار کرد: طرح توسعه و عمرانی ناحیه‌ای که در مرحله‌ای پیش از طرح‌های آمایش سرزمین و طرح‌های منطقه‌ای جای دارد، وظیفه ساماندهی نظام فعالیتی در فضا را به منظور استفاده بهینه از زمین انجام می دهد.

وی افزود: استفاده از این طرح موجب استقرار مطلوب مراکز جدید مسکونی و کاری می شود.

در ادامه این کارگروه برخی از پروژه‌های عمرانی استان مورد بررسی قرار گرفته و با دریافت مجوزات لازم از سوی سازمان‌های مربوطه اقدام به آغاز عملیات عمرانی خود خواهند کرد.

گفتنی است در این کارگروه آغاز عملیات اجرایی ۱۰ پروژه‌ عمرانی و تولیدی استان مصوب و باقی آن‌ها به جلسات بعد موکول شد.