شناسهٔ خبر: 110089 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اولین جلسه شورای مسکن استان گلستان در سال ۱۴۰۱ انجام گرفت؛

تاکید استاندار برتامین هرچه سریع‌تر اراضی برای احداث در طرح نهضت ملی مسکن

راه و شهرسازی گلستان استاندار گلستان در اولین جلسه شورای مسکن استان گلستان سال ۱۴۰۱ برتامین هرچه سریع‌تر اراضی برای احداث در طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)،  عصر پنجشنبه ۵ خرداد، اولین جلسه شورای مسکن استان گلستان در سال ۱۴۰۱ به ریاست  زنگانه استاندار گلستان و با حضور سیدالنگی سرپرست محترم  هماهنگی امور عمرانی استانداری، ملک سرپرست اداره کل محترم راه و شهرسازی استان و  سایر مدیران دستگاههای اجرایی عضو شورا در سالن شهید رجایی ساختمان استانداری برگزار شد.

استاندار گلستان در این جلسه  گفت: برگزاری جلسات منظم شورای مسکن به جهت تسریع در روند اجرای این طرح، در دستور کار ما قرار دارد.

وی افزود: تاکنون ۹۶ درصد زمین مورد نیاز ساخت ۱۵ هزار و ۴۵۶ واحد مسکونی برای سال اول در قالب طرح نهضت ملی مسکن در گلستان تامین شده است.

زنگانه با بیان این که دولت شرایط بسیار خوبی برای تامین مسکن شهروندان فراهم کرده، ادامه داد: بالاخص برای مسکن روستایی وام کم‌بهره پنج درصد در نظر گرفته شده است.

استاندار گلستان اظهار کرد: حدود ۹ ماه از شروع طرح گذشته و زمین های مورد نیاز تأمین و عملیات اجرایی احداث مسکن در بخش روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با سرعت بیشتری پیش می رود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند طبق قانون، زمینهای مازاد خود را به شورای مسکن اعلام کنند؛ اگر اعلام نکنند و ما به کمک فرمانداران شناسایی کنیم، عملیات انتقال سند برای طرح نهضت در استان انجام می شود.

زنگانه با بیان این که میزان تسهیلات ساخت مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون به دویست میلیون تومان افزایش پیدا کرده، یادآور شد: همه بانکها متمم تسهیلات را در نظر گرفته اند و هیچ جای نگرانی نیست.

استاندار گلستان تصریح کرد: مردم می توانند به بانک ها مراجعه کنند تا در مرحله اول، کار آغاز شود و بلافاصله بعد از تخصیص اعتبارات به بانکها، این متمم اعمال شده و تسهیلات به میزان ۲۰۰ میلیون تومان با سود پنج درصد لحاظ می شود.

در این جلسه مهدی ملک، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان از تاکید دولت سیزدهم بر تسریع در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن سخن گفت و اظهار کرد: در این جلسه سه مبحث مورد بررسی قرار می‌گیرد که اولین آن گزارش دستگاه‌های مربوطه در خصوص طرح اقدام نهضت ملی مسکن است.

وی ادامه داد: بررسی و تصویب اراضی تامین شده پیشنهادی جهت احداث در طرح نهضت ملی مسکن از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه شورای مسکن بوده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان در خصوص سایر چالش‌های موجود در این حوزه گفت: عدم استقبال و همراهی متقاضیان در مراحل پس از ثبت نام به دلیل ابهامات قیمت ساخت و تسهیلات از دیگر موانع موجود در اجرای این طرح است که سعی در رفع آن داریم.

ملک  افزود: معضل دیگر موجود در اجرای این طرح، عدم استقبال همراهی متقاضیان در مراحل پس از ثبت نام به دلیل ابهامات قیمت ساخت و تسهیلات است.