شناسهٔ خبر: 110144 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دیدار اعضای هيئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان یزد

نشست با اعضای نظام مهندسی ساختمان استان یزد.JPG رئیس و اعضای هيئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با حضور در محل راه و شهرسازی با احسان خواجه رضایی دیدار و گفتگو کردند و ضمن عرض تبریک به مسائل و مشکلات در حوزه ساخت و ساز پرداختند.

به گزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی(یزد)، در ابتدای این نشست مجتبی فرهمند رئیس سازمان با اشاره به حادثه متروپل و عرض تسلیت این حادثه تاسف بار گفت تبعات ضعف در ساخت و ساز و نظارت ضعیف می تواند به قیمت جان و مال هم وطنانمان تمام شود و اعتبار کشور را زیر سؤال ببرد.

 وی خاطر نشان کرد در استان یزد متاسفانه شاهد پیش از ۵۰ درصد ساخت و سازهای بدون مجوز و بدون پروانه هستیم که این خود می تواند در آینده شهر و حوادث احتمالی پیش رو،نگران کننده باشد.

 فرهمنددر ادامه تاکیدکرد با ظرفیت خوبی که استان یزد درامر نظارت بر ساخت و سازها دارد باید موضوع نظارتها را جدی بگیریم و همه دستگاههای نظارتی باید همت کنند تا با اجرای قوانین و مقررات ساخت و ساز، شاهد ساختمان های ایمن و مقاوم باشیم.

 وی با اشاره به اصلاح برخی قوانین و مقررات ساخت و ساز که در دستورکار کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی قرار گرفته افزود، امیدوارم با به روز رسانی برخی قوانین و مقررات ساخت و ساز، در سمت وسوی ساخت و ساز های مقاوم و امن گام های خوبی بردایم واین اصلاح بتواند مردم را در جهت دریافت مجوزها تشویق نماید.

 رئیس سازمان نظام مهندسی در ادامه به اجرای طرح های نهضت ملی مسکن پرداخت و افزود،این طرح ملی که می توان نقش خوبی را در خاندار کردن مردم ایفا کن نباید با بی توجه ای در امر نظارت، مشکلات احتمالی نگران کننده را برای آینده رقم بزنیم و این فرصت را به تهدید تبدیل کنند.

 مجتبی فرهمند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را بزرگترین و مهمترین پروژه های استان دانست و افزود، با همکاری خوبی که سازمان نظام مهندسی با اداره کل راه و شهرسازی دارد شاهد ساخت و سازهای امن و مقاوم هستیم.

 در ادامه این نشست سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان ضمن عرض خیرمقدم و خوش آمد گویی، اعضای هئیت مدیره فعلی سازمان را یک تیم قوی و ماهر و توانمد یادکرد و اظهار امیدواری کرد که با همگرایی و همراهی این دو دستگاه بتوانیم در افزایش ضریب ایمنی ساخت و ساز ها، به بهترین نحو ممکن عمل کنیم و روز به روز شاهد کاهش ساخت و سازهای بدون مجوز و افزایش ساخت و ساز های مقاوم و ایمن باشیم.

 احسان خواجه رضایی با تاکید بر سرعت بخشی در طرح های نهضت ملی مسکن و افزایش ضریب ایمنی این طرح ملی، از اعضای سازمان خواست تا با حضور جدی خود در امر نظارت بتوانیم امن ترین خانه ها را در اختیار مردم قرار دهیم،و با حجم بالای ساخت وساز در طرح نهضت ملی مسکن این فرصت فراهم خواهد شد تا با همراهی وهمکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان، قوانین و مقررات ساخت و ساز را به نفع مردم پیاده سازی نمائیم.

 این مقام مسئول در پایان تاکید کرد نشست های تخصصی و هفتگی و تصمیمات آن می تواند راهگشای کاهش تخلفات، و ایجاد انگیزه برای مردم برای دریافت مجوز و پروانه ساخت و ساز باشد که در نهایت کمترین تخلفات ساخت و ساز را در شهر جهانی یزد شاهد باشیم.