به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در جریان سفر به شهرستان آران و بیدگل ضمن بازدید از پروژه کنارگذر آران و بیدگل روند اجرای این پروژه را مورد بررسی قرار داد.
وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه کنارگذر آران و بیدگل اظهار داشت: این محور به طول ۴۳ کیلومتر است که از پل دارالسلام در شهر کاشان شروع و به محور قدیم قم به کاشان قبل از شهر مشکات متصل میشود.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر ۲۸ کیلومتر از این محور عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و روکش آسفالت آن نیز انجام شده است و قسمتی از آن در زیر ترافیک عبوری قرار دارد.
وی بیان داشت: کنارگذر آران و بیدگل در ابتدای مسیر یعنی حد فاصل پل دارالسلام تا کیلومتر جاده ابوزیدآباد به کاشان با کمربندی کاشان مشترک است که عملیات راه سازی آن تا حد اجرای قشر اساس انجام شده ولی به علت عدم ساخت پل راه آهن در حال حاضر امکان انجام روکش آسفالت آن میسر نیست.
شاهسوندی با بیان اینکه این محور در مسیر خود با ۹ دستگاه تقاطع غیر همسطح برخورد میکند گفت: تا کنون تعداد پنج دستگاه ساخته شده است.
وی ادامه داد: با توجه به برآورد صورت گرفته جهت تکمیل این محور با فهرست بها سال ۱۴۰۱ شامل ساخت ۱۳.۵ کیلومتر باقیمانده مسیر در انتهای پروژه و تقاطعهای یادشده فوق نیاز به اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان است.
معاون مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲۰ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شده است گفت: مقرر است تا یک دستگاه از پل راه آهن که در کیلومتر ۳۵ بوده و پلهای نوش آباد ساخته و تکمیل شود.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: با توجه به اینکه کنارگذر آران و بیدگل از پروژه های اولویت دار محسوب میشود در سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به اصفهان، تخصیص اعتبار به مبلغ ۹۰ میلیارد تومان برای این پروژه پیشنهاد میشود و دغدغههای موجود در این رابطه به مسئولان ارشد کشور ابراز خواهد شد.
وی با بیان اینکه پروژه کنارگذر آران و بیدگل نقش مهمی در كاهش ترافيك شهرستانهای كاشان و آران و بيدگل دارد گفت: کنارگذرها و جادههای کمربندی از جمله ملزومات راهسازی و شهرسازی در کلانشهرها هستند که بار ترافیکی یک شهر را بر دوش میکشند و از سویی دیگر آلودگی هوا و آلودگی صوتی را نیز از مرکز شهر به حاشیهها انتقال میدهند و در عین حال میتوانند اقتصاد یک شهر را نیز هدف قرار داده و مقدمات رشد آن را به دنبال داشته باشد.