شناسهٔ خبر: 110194 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اتمام ساخت محور اصلی اسکل آباد-گوهرکوه-بزمان سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص هشت هزار میلیارد ریال اعتبار

بازدید رئیس کمیسیون عمران مجلس گوهر کوه سیستان و بلوچستان.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: اتمام ساخت محور اصلی اسکل آباد-گوهرکوه-بزمان این استان نیازمند تخصیص بیش ازهشت هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری در بازدید رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زيربناهای حمل و نقل كشور از پروژه احداث راه اصلی در محور اسکل آباد-گوهرکوه-بزمان اظهار داشت: این مسیر  مناسبتر راه ارتباطی مناطق شرقی استان سیستان وبلوچستان از جمله محدوده خاش و سراوان به سمت بم و مرکز کشور است و با احداث آن مسافت تردد خاش بزمان حدود ۹۰ کیلومتر و همچنین فاصله بزمان-زاهدان به نسبت راههای اصلی موجود حدود ۲۰۰ کیلومتر کاهش می یابد. 

وی ادامه داد: اتمام هر چه سریعتر این محور علاوه بر کاهش تصادفات باعث رونق کشاورزی، بهبود اقتصاد مردم منطقه، ارتقای امنیت و اشتغالزایی خواهد شد. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: طول کل  این محور ۱۳۰ کیلومتر است که ۹۰ کیلومتر آن در حوزه تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان واقع شده است که تاکنون عملیات ساخت ۱۹ کیلومتر آن به اتمام رسیده و ۷ کیلومتر  آن نیز درحال احداث است.

اکبری ادامه داد: تاکنون برای اجرای این پروژه مهم راهسازی سیستان و بلوچستان ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و جهت اتمام آن نیز همچنان ۸۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.