شناسهٔ خبر: 110198 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس هواشناسی خبر داد:

رگبار، رعدوبرق و وزش بادهای شدید در جنوب سیستان، ارتفاعات البرز و استان‌های شمال‌غربی/گردوخاک در شرق و جنوب‌شرق طی ۳ روز آتی

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی از گردوخاک در شرق و جنوب شرق طی سه روز آتی خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۹ خرداد و روزهای آتی اعلام کرد و گفت: امروز با گذر امواج کم‌دامنه تراز میانی جو از بخش‌های شمال‌غرب در آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان و در ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران و گیلان، در ساعات بعدازظهر و شب، رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.  

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز در مازندران، بارش پراکنده باران رخ‌ می‌دهد.

گودرزی توضیح داد: از بعدازظهر امروز تا چهارشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، رشد ابرهای همرفتی سبب رگبار و رعدوبرق، وزش بادهای شدید موقتی می‌شود. برای سه روز آینده در شرق و جنوب‌شرق کشور به ویژه منطقه زابل، وزش بادهای شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است.

وی برای سایر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی کرد و گفت: امروز بخش‌های مرکزی آب‌های خلیج‌فارس مواج و متلاطم است و این شرایط برای دو روز آینده در شرق دریای‌عمان رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: آسمان تهران امروز کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد است و امشب نیز برای ارتفاعات استان بارش‌های خفیف دور از انتظار نیست. بیشینه دما امروز به ۳۲ درجه بالای صفر می‌رسد.