شناسهٔ خبر: 110199 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد ؛

اجرای طرح واکنش سریع در سطح راه های فارس

طرح واکنش سریع در سطح راه های فارس سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از اجرای طرح واکنش سریع راهداری در سطح محورهای فارس همزمان با آغاز ایام دهه کرامت(۱۱ خرداد) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، (فارس)،‌علیرضا راستیار سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از اجرای طرح واکنش سریع راهداری در سطح محورهای فارس همزمان با آغاز ایام دهه کرامت(۱۱ خرداد) خبر داد.
راستیار افزود: همزمان با میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) ، سالروز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) و میلاد حضرت امام رضا (ع) که دهه کرامت نامگذاری شده و تحقق شعار این ایام مبارک در سال ۱۴۰۱ ( خدمت کریمانه ؛ جهاد عالمانه)، طرح واکنش سریع راهداری (طوس) در استان فارس از روز چهارشنبه ۱۱ خرداد اجرایی می شود.

وی با اشاره به ایجاد شبکه همیاران مردمی دولت در اجرای طرح واکنش سریع (طوس) ادامه داد : از تمامی هم استانی های عزیز و کاربران جاده ای به ویژه رانندگان حرفه ای که در سطح راه های استان تردد دارند ،دعوت بعمل می آید ؛ مشکلات مرتبط با ایمنی راه ها را که نیازمند اقدام سریع برای برطرف نمودن دارد را از طریق سامانه و تلفن گویای ۱۴۱ گزارش کنند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت : موضوعات قابل گزارش در فاز اول : لکه گیری و اصلاح چاله های مخاطره آمیز در راه ها ، پاکسازی و شست و شوی علایم و تابلوهای ایمنی موجود، پاکسازی اجسام زاید از سطح و شانه راه ها ، رفع نقص و عیب از تابلو و علایم و تجهیزات ایمنی موجود ، تکمیل علایم در پیچ های تند فاقد علایم کافی ، رفع نقص حفاظ ایمنی آسیب دیده و مخاطره آمیز ، آشکار سازی موقعیت های غیرمنتظره و مخاطره آمیز ، ایمن سازی مخاطرات بالقوه منجر به حادثه یا انسداد جاده ها است.

گفتنی است استان فارس با دارا بودن بیش از ۵۰ هزار کیلومتر راه همسنگ، بیشترین میزان طول راه در مقایسه با سایر استان‌های کشور را داراست که این موضوع در کنار قرار گیری در کریدور مرکز به جنوب و شرق به غرب، موقعیت حمل و نقل این استان را خاص و استراتژیک می‌سازد.