شناسهٔ خبر: 110223 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبرداد:

اجرای طرح واکنش سریع در سطح محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

index.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از اجرای طرح واکنش سریع (طوس) راهداری در سطح محور‌های استان همزمان با آغاز دهه کرامت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(سیستان وبلوچستان)ایوب کرد گفت: همزمان با میلاد باسعادت حضرت معصومه (س)، و آغاز دهه کرامت این طرح به منظور ارتقای کیفیت و افزایش سرعت ارائه خدمات راهداری و اولویت دهی به نیازهای ضروری تامین ایمنی راه ها و با هدف افزایش رضایتمندی کاربران جاده ای اجرایی می شود.

وی به ایجاد شبکه همیاران مردمی دولت در اجرای طرح واکنش سریع (طوس) اشاره کرد و گفت: از تمامی هم استانی‌های عزیز و کاربران جاده‌ای به ویژه رانندگان حرفه‌ای که در سطح راه‌های استان تردد دارند، دعوت بعمل می‌آید؛ مشکلات مرتبط با ایمنی راه‌ها را که نیازمند اقدام سریع برای برطرف نمودن دارد را از طریق سامانه و تلفن گویای ۱۴۱ گزارش دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: موضوعات قابل گزارش در فاز اول: لکه گیری و اصلاح چاله‌های مخاطره آمیز در راه‌ها، پاکسازی و شستشوی علایم و تابلو‌های ایمنی موجود، پاکسازی اجسام زاید از سطح و شانه راه‌ها، رفع نقص و عیب از تابلو و علایم و تجهیزات ایمنی موجود، تکمیل علایم در پیچ‌های تند فاقد علایم کافی، رفع نقص حفاظ ایمنی آسیب دیده و مخاطره آمیز، آشکار سازی موقعیت‌های غیرمنتظره و مخاطره آمیز، ایمن سازی مخاطرات بالقوه منجر به حادثه یا انسداد جاده‌هاست.

کرد در پایان خاطر نشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان مسئولیت نگهداری بیش از ۱۳ هزار کیلومتر راه ارتباطی را در استان بر عهده دارد و راهداران پر تلاش  این استان بصورت شبانه روزی در محورهای مواصلاتی جهت سفر ایمن کاربران جاده ای در حال خدمت هستند.