شناسهٔ خبر: 110224 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

تاکنون افزون بر ۱۴۲ هزار نفر حائز شرایط اولیه طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان شدند

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مطابق با آخرین آمارها بیش از ۴۲۰ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان ثبت نام کردند که تا کنون افزون بر ۱۴۲ هزار نفر حائز شرایط اولیه بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه جلسه شورای مسکن استان، تعامل بانک مسکن و راه و شهرسازی را مطلوب عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر در دوره همکاری راهبردی برای اجرای بهینه و هدفمند طرح نهضت ملی مسکن هستیم که با لطف خداوند تا کنون همکاری های خوبی در پیشبرد اهداف مرتبط با تامین مالی احداث واحدهای مسکونی انجام پذیرفته است.  

وی با بیان اینکه رونق بخش مسکن نیازمند تلاش همگانی است و یکی از اهداف، فراهم نمودن دسترسی اقشار مختلف جامعه به مسکن ارزان قیمت و با کیفیت است. اذعان داشت: از ابتدای فرآیند ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن تعداد قابل توجهی برای بهره مندی از تسهیلات این طرح در استان اصفهان ثبت نام کرده‌اند.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حال حاضر طبق آخرین آمارها بیش از ۴۲۰ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان ثبت نام کردند که تا کنون افزون بر ۱۴۲ هزار نفر حائز شرایط اولیه بوده اند و بالغ بر ۲۹ هزار نفر نیز تایید نهایی شدند.  

  قاری‌قرآن خاطر نشان کرد: بیشترین ثبت‌نام برای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در سه شهر بهارستان، شاهین شهر و فولادشهر بوده که تا کنون میزان ثبت نامی‌ها در بهارستان ۱۴۵ هزار و ۸۸۳ نفر، در شاهین شهر ۵۲ هزار و ۲۱۶ نفر و در فولادشهر ۵۱ هزار و ۲۵۰ نفر است.  

 در ادامه حسن نوروزی مدیر شعب بانک مسکن استان اصفهان ضمن ارائه آخرین وضعیت تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار داشت: از ابتدای فرآیند معرفی به بانک برای طرح نهضت ملی مسکن تا به امروز برای تعداد ۱۰ هزار و ۵۶۰ واحد معرفی به بانک صورت پذیرفته و پذیرش شده است همچنین پنج هزار و ۴۲۸ واحد عقد قرارداد شدند.  

مدیر شعب بانک مسکن استان اصفهان با بیان اینکه این واحدها مربوط به انبوه سازان و معرفی شده توسط نهادهای ذیربط بوده است گفت: در این بخش از نظر عملکردی شهرهای خمینی شهر، شاهین شهر، کاشان، شهرضا و دو شهر جدید بهارستان و فولادشهر جزء شش رتبه برتر استان محسوب می‌شوند.  

  وی با اشاره به اینکه میزان آورده متقاضیان حدود هفت هزار و ۳۰۰میلیارد ریال و تسهیلات منعقده نهضت ملی مسکن بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد ریال بوده افزود: با هدف تسریع در اجرای پروژه‌ها و عدم جلوگیری از پیشرفت فیزیکی، بانک مسکن استان نزدیک به ۶هزارمیلیارد ریال از آورده متقاضیان را آزادسازی و ۶ هزار میلیارد ریال نیز از محل تسهیلات منعقده به حساب سازندگان واریز نموده است.  

  نوروزی خاطرنشان کرد: در بخش خودمالکین نیز ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحد معرفی به بانک و پذیرش شده است که اغلب آنها در حال انعقاد قرارداد و طی فرآیند پرداخت تسهیلات هستند.