شناسهٔ خبر: 110230 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان خبر داد:

آغاز طرح بهسازی سطح جاده‌های استان سمنان همزمان با دهه کرامت

محور مواصلاتی سمنان.jpg طرح طوس در راستای تاکید معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، با جدیت از سوی راهداران استان سمنان از یازدهم خردادماه آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی منصور کیایی عنوان نمود: پاکسازی حریم و رفع نقص و عیب از تابلو و علائم و تجهیزات ایمنی راه‌ها می‌تواند نقش بسیار مهمی درامنیت جاده‌ها و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی ایفا کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان تاکید کرد: با توجه به حجم بالای تردد و ترافیک در محور‌های مواصلاتی استان و در راستای ابلاغ طرح واکنش سریع(طوس) این اداره کل، اقدامات وسیع و گسترده ای در خصوص ایمن سازی را در دستور کار خود قرار داده است و همزمان با سالروز میلاد مسعود حضرت معصومه(س) اجرا خواهد شد.

منصور کیایی در توضیح این طرح توضیح داد: این طرح به منظور ارتقای کیفیت و افزایش سرعت ارائه خدمات راهداری و اولویت دهی به نیازهای ضروری تأمین ایمنی راه‌ها و با هدف افزایش رضایتمندی کاربران جاده‌ای و تحقق سیاست حکمرانی و نظارت مردمی در پیشبرد اهداف دولت است.

وی اذعان داشت: اجرای عملیات لکه گیری در جاده ها، شستشو و رفع عیب از تابلو و علائم ایمنی موجود، پاکسازی جاده ها، آشکار سازی موقعیت های غیرمنتظره و ایمن سازی مخاطرات بالقوه منجر به حادثه یا انسداد جاده ها با جدیت در اولویت قرار گرفته است لذا از کابران جاده ای استان نیز به عنوان همیاران مردمی راهداری خواهشمندیم تا از طریق سامانه جامع 141 نسبت به گزارش موارد نیازمند اقدام سریع در جاده ها  با خادمین خود در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان همکاری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان یادآورشد: این اداره کل با به کارگیری نیروی انسانی، ماشین آلات و تجهیزات موجود و ظرفیت اکیپهای امانی و پیمانی راهداری و راهدارخانه ها و همچنین گشت های راهداری و ترابری پس از دریافت سیستمی درخواست های مردمی از موارد و مشکلات مذکور در جاده ها حسب اهمیت، نوع محور و اولویت‌بندی موارد، در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع آنها اقدام خواهد کرد.

 وی در پایان اظهار داشت: امید است با برنامه ریزی های انجام شده در راستای طرح طوس تحولی متمایز نسبت به گذشته در ارائه خدمات راهداری و ایمن سازی راه ها صورت پذیرد.