شناسهٔ خبر: 110241 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد:

طرح واکنش سریع راهداری همزمان با دهه کرامت در جنوب سیستان و بلوچستان اجرا می شود

جلال الدین قادری.jpeg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از ایجاد شبکه همیاران مردمی دولت در بخش راهداری یا طرح واکنش سریع (طوس) همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و هفته کرامت در جنوب این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، جلال الدین قادری اظهار داشت: این طرح به منظور ارتقای کیفیت و افزایش سرعت ارائه خدمات راهداری و اولویت دهی به نیازهای ضروری تامین ایمنی راه‌ها و با هدف افزایش رضایتمندی کاربران جاده‌ای و تحقق سیاست حکمرانی و نظارت مردمی در پیشبرد اهداف دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این طرح همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت آغاز می شود، گفت: شهروندان جنوب استان به ویژه رانندگان حرفه‌ای که در جاده‌های برون‌شهری تردد می‌کنند، به عنوان همیاران مردمی دولت در حوزه راهداری می‌توانند از طریق سامانه جامع ۱۴۱ نسبت به گزارش موارد نیازمند اقدام سریع در جاده ها شامل مشکلات اولویت دار مرتبط با ایمنی و رویه راه ها با محوریت اقدامات سریع موثر و زودبازده اقدام کنند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در فاز نخست اجرای این طرح  مواردی همچون لکه گیری و اصلاح چاله های مخاطره‌آمیز در جاده‌ها، پاکسازی و شستشوی علائم و تابلوهای ایمنی موجود، پاکسازی اجسام زائد از سطح و شانه جاده‌ها، رفع نقص و عیب از تابلوها، علائم و تجهیزات ایمنی موجود، تکمیل علائم در پیچ های تند فاقد علائم کافی، رفع نقص حفاظ های ایمنی آسیب دیده و مخاطره آمیز، آشکارسازی موقعیت‌های غیر منتظره و مخاطره آمیز و ایمن‌سازی مخاطرات بالقوه منجر به حادثه یا انسداد جاده ها مورد توجه قرار گرفته است.
قادری با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده در ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای اجرای شایسته این طرح مردم محور اظهار داشت: روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها موظفند با بکارگیری نیروی انسانی، ماشین آلات و تجهیزات موجود و ظرفیت اکیپ های امانی و پیمانی راهداری و راهدارخانه ها و همچنین گشت های راهداری و ترابری پس از دریافت سیستمی درخواست های مردمی از موارد و مشکلات مذکور در جاده ها حسب اهمیت، نوع محور و اولویت‌بندی موارد، در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع آنها اقدام و گزارش مربوطه را به همراه مستندات تصویری آن در سامانه جامع راهداری به نشانیwww.rms.rmto.ir ثبت کنند.
وی ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی منسجم و اجرای مناسب این طرح، تحولی متمایز نسبت به گذشته در ارائه خدمات راهداری و ایمن سازی راه ها با نظارت و مشارکت شهروندان صورت پذیرد.