شناسهٔ خبر: 110274 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

دمای هوا از امروز تا اوایل هفته آینده در بیشتر مناطق کشور افزایش می‌یابد

دما هوا هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا اوایل هفته آینده در بیشتر مناطق کشورمان افزایش دما را شاهد خواهیم بود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام پیش‌بینی‌ها از آخرین وضعیت جوی کشور برای امروز ۱۰ خرداد و نیز روزهای آتی، گفت: برای امروز و فردا در بیشتر اوقات به خصوص برای بعدازظهر و نیمه‌شب، در برخی از مناطق استان‌های آذربایجان‌ غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، رگبار و رعد و برق و وزش باد را داریم که گاهی تبدیل به وزش باد شدید موقتی می‌شود.

وی افزود: از پنجشنبه تا روز شنبه هم در برخی نقاط شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز، برای بعد از ظهر و نیمه شب رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: تا چند روز آینده در شرق و جنوب شرق کشورمان به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک را انتظار داریم.

گودرزی گفت: از لحاظ دمایی هم از امروز تا اوایل هفته آینده در بیشتر مناطق کشورمان افزایش دما را شاهد خواهیم بود و هوا در بیشتر مناطق کشور به ویژه در جنوب گرم‌تر می‌شود و از فردا چهارشنبه تا اوایل هفته آتی با توجه به استقرار توده هوای گرم و جریانات گرم مرطوب جنوبی، هوا در استان خوزستان شرجی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای یکی، دو روز آینده دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران را برای امروز صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دمای پایتخت امروز به ۳۲ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. هوا در استان تهران هم طی روزهای آتی گرم‌تر خواهد شد.