شناسهٔ خبر: 110311 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خبر داد:

اجرای طرح واکنش سریع در محور‌های مواصلاتی استان همزمان با دهه کرامت

واکنش سریع مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از اجرای طرح واکنش سریع(طوس) همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و آغاز ایام دهه کرامت (11 خرداد) در محور‌های مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، جعفر شهامت گفت: شبکه همیاران مردمی دولت در اجرای طرح واکنش سریع(طوس) با هدف ارتقای کیفیت و سرعت ارائه خدمات راهداری و اولویت دهی به نیازهای ضروری تامین ایمنی راه ها و افزایش رضایتمندی کاربران جاده ای در خراسان شمالی ایجاد می شود.

وی افزود: تمامی هم استانی‌ها و کاربران جاده‌ای به ویژه رانندگان حرفه‌ای که در راه‌های برون شهری تردد می کنند به عنوان همیاران مردمی حوزه راهداری می توانند مشکلات اولویت دار ایمن سازی راه ها با رویکرد اقدامات سریع، موثر و زودبازده را از طریق سامانه جامع ۱۴۱ گزارش دهند.

وی اظهارکرد: موضوعات قابل گزارش در فاز نخست اجرای این طرح شامل لکه گیری و اصلاح چاله‌های مخاطره آمیز در جاده ها ، پاکسازی و شستشوی علائم و تابلو‌های ایمنی موجود، پاکسازی اجسام زائد از سطح و شانه جاده ها، رفع نقص و عیب از تابلو و علائم و تجهیزات ایمنی موجود، تکمیل علائم در پیچ‌های تند فاقد علائم کافی، رفع نقص حفاظ ایمنی آسیب دیده و مخاطره آمیز، آشکارسازی موقعیت‌های غیرمنتظره و مخاطره آمیز، ایمن سازی مخاطرات بالقوه منجر به حادثه یا انسداد جاده‌هاست.

به گفته شهامت طی 2 ماه گذشته در محورهای استان 120 کیلومتر خط کشی، 2،5 کیلومتر تعمیرات و نصب حفاظ ایمنی، 6 هزار و 500 عدد علائم تعمیر و نصب و 2 هزار و 835 مترمربع تابلو اطلاعاتی تعمیر و اجرا شده است.

وی کل راه های حوزه استحفاظی خراسان شمالی را 5 هزار و 844 کیلومتر ذکر و خاطرنشان کرد: در این مدت 4 هزار و 579 متر مربع راه اصلی و شریانی لکه گیری و رفع چاله و 47 کیلومتر راه روستایی و فرعی آسفالت، بهسازی و روکش شده است.