شناسهٔ خبر: 110332 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خطاب به مدیران شهری بم:

سفیران بازآفرینی شهری باشید

نشست معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۷۸۰۰۰ واحد ناپایدار در سطح استان کرمان وجود دارد میزان این واحدها در شهر بم را ۹۰۰ اعلام کرد و گفت: تنها ۸ درصد واحدهای مسکونی شهرستان بم ناپایدار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران که در ادامه سفرهای استانی خود به کرمان رفته است دوشنبه شب در جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان بم حضور یافت.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست با اشاره به حادثه ناگوار زلزله سال ۱۳۸۲ بم اظهار کرد: انتظار می‌رفت پیام این حادثه جد‌ی‌تر گرفته می‌شد و روند نوسازی بافت‌های ناپایدار سرعت بیشتری می‌گرفت ولی متاسفانه علیرغم تلاش‌های صورت گرفته ما شاهد واحدهای ناپایدار زیادی در سطح استان و کشور هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۷۸۰۰۰ واحد ناپایدار در سطح استان کرمان وجود دارد میزان این واحدها در شهر بم را ۹۰۰ اعلام کرد و گفت: تنها ۸ درصد واحدهای مسکونی شهرستان بم ناپایدار است.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به آیه ۳۲ سوره مائده  "ومن احیاها فکانما احیاالناس جمیعا" (هرکس انسانی را از مرگ نجات دهد گویا همه مردم را از مرگ نجات داده است) توضیح داد: با وجود این سقف‌های لرزان اگر خدای ناکرده زلزله‌ای مانند زلزله بم رخ دهد جان بسیاری از ساکنان این واحدهای ناپایدار در خطر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه با مخاطب قرار دادن مدیران شهری بم، از آنان خواست تا به عنوان سفیران بازآفرینی شهری در سطح استان و کشور عمل کنند و دیگر شهرها و شهرداری‌ها را از پیامدها و تبعات زلزله‌ای مانند بم آگاه نمایند و آثار عمیق و هولناک انسانی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی چنین فاجعه‌ای را به آنان گوشزد کنند تا با همتی بالاتر در جهت تسریع روند نوسازی بافت‌های ناپایدار و سقف‌های لرزان به منظور حفظ جان ساکنین آنها قدم بردارند.