شناسهٔ خبر: 110362 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن عنوان شد:

برای تمام متقاضیان واجد شرایط ظرفیت احداث مسکن تامین شده است

استانداری قزوین.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در جلسه شورای تامین مسکن استان گفت: برای تمام متقاضیانی که شرایط شان احراز بشود ظرفیت سازی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان قزوین) ، سید علی هاشمی در جلسه شورای تامین مسکن که به ریاست استاندار و در محل سالن جلسات استانداری برگزار شده بود گفت: برای احداث این واحدها قرار است ۳۲۸ هکتار زمین پیش بینی و واگذار شود و با استفاده از ۱۵ پیمانکار تایید صلاحیت فنی شده عملیات ساخت انجام شود که پیش بینی برای پیمانکار هر متر ۵ میلیون ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی افزود:  در استان ۹۹ هزار و و ۳۶۴ نفر برای مسکن اقدام ملی ثبت نام کردند که ۳۳ هزار و ۲۴۶ نفر واجد شرایط شناخته شدند و ۱۲ هزار و ۷۵۲ نفر تایید نهایی شدند.

سید علی هاشمی با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر اطلاع‌رسانی هزینه‌های مورد نیاز برای احداث این واحدها، بیان داشت: برای ساخت این واحدها  ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود و متقاضیان می بایست در ۱۰ مرحله و هر بار حداقل ۴۰ میلیون تومان آورده داشته باشند.

هاشمی گفت: هزینه ساخت هر مترمربع از این واحدها ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان که با محاسبه برخی تغییرات حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ تومان خواهد بود که این قیمتها تا پایان سال جاری است و در صورت تغییر در قیمت مصالح ساختمانی و سایر هزینه ها امکان افزایش و یا تعدیل دوباره قیمتها نیز وجود دارد.

وی یادآورشد: هزینه ساخت این واحدها بدون نصب برخی تجهیزات اساسی مانند درب های داخل ساختمان، آسانسور، کابینت، شیرآلات، کولر، پکیج، رادیاتور، نقاشی داخلی آسانسور و انشعابات محاسبه شده و این واحدها با این شرایط واگذار می شود.