شناسهٔ خبر: 110382 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:

زمین ساخت ۱۵ هزار واحد مسکن ملی در مازندران تهیه شد

سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: برای ساخت ۱۵ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن ملی در استان زمین مورد نیاز تهیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، سیدمحمد نظری در حاشیه آغاز ساخت پنج هزار واحد مسکن ملی در استان شمار ثبت نام کنندگان طرح مسکن ملی را ۱۱۷ هزار نفر ذکر کرد و گفت: حدود ۷۰ درصد متقاضیان پالایش و ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

وی با بیان اینکه برای همه ۱۵ هزار نفر زمین تهیه شده است، گفت: برای اجرای برنامه سال اول و دوم مسکن زمین تهیه شده است و امروز ساخت پنج هزار و ۳۹۰ واحد مسکن در ۱۰ شهر آغاز شده است.

دکتر نظری با اظهار اینکه مدل ساخت در مسکن ملی به شکل گروهی شده است، گفت: مسکن ملی به شکل دو طبقه با چهار واحد روی پیلوت ساخته می‌شود که در کل کشور بی سابقه است و مردم موظف هستند به مدت ۱۸ ماه مسکن را بسازند.

نظری یادآورشد : در طرح فراخوان ساخت مسکن ۶۰ نفر شرکت کردند و ۱۲ نفر نمره ارزیابی ۶۰ به بالا را کسب کردنند و می‌توانند از انان برای ساخت استفاده شود.

مدیرکل راه وشهرسازی مازندران تصریح کرد: در بهشهر و نکا اولین سند رسمی اداره ثبت و اسناد متقاضیان مسکن ملی واگذار می‌شود.

وی با اشاره به تهیه ۳۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در بهشهر گفت: در شرق مازندران متقاضیان پالایش و به روز شدند و مشکلی برای ساخت مسکن نداریم.