شناسهٔ خبر: 110446 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه ی ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان کرمان عنوان شد :

کسب رتبه برتر اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان دراقدام مشترک سکونتگاه‌های غیر رسمی برای شهرجیرفت

جنوب کرمان جلسه ی بازآفرینی شهری مدیرکل راه وشهرسازی جنوب کرمان ازکسب رتبه برتراداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان دراقدام مشترک سکونتگاههای غیر رسمی برای شهرجیرفت خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری  راه و شهرسازی (جنوب کرمان) ، محمد ساردویی مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان در حاشیه جلسه ستادباز آفرینی شهری پایدار دراستانداری کرمان که با حضور معاون وزیر و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری و استاندار کرمان برگزارشد گفت: در جلسه ی باز آفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان دراقدام مشترک برای سکونتگاههای غیر رسمی در شهرجیرفت عناون برتر را کسب کرد.

وی همچنین درخصوص مصوبات ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان اظهار داشت : با توجه به گستردگی استان کرمان، در این جلسه ستاد بازآفرینی در شمال و جنوب استان کرمان از هم تفکیک شد وجلسات از این پس اداره کل راه وشهرسازی  جنوب کرمان بعنوان دبیر ستاد باز آفرینی شهری جلسات مربوطه را برگزار خواهد کرد و بر همین اساس میتوان خدمات  قابل قبولی در محلات هدف درشهرهای جنوب کرمان انجام داد.

 وی افزود : در این جلسه مصوب شد تا شهرداری‌ها می بایست تخفیفاتی برای صدور پروانه ساخت در نظر بگیرند  و حداقل ظرف یک ماه مجوز ساخت را صادر کنند.همچنین قرار بر این است تا دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله ادارات برق، آب و تلفن خدمات‌رسانی به این محلات طبق قانون می بایست 30 درصد اعتبارات را دراین نقاط هزینه کنند.

وی با توجه به تاکید مدیرعامل بازآفرینی شهری بر تسهیلات ارزان قیمت نیز اشاره کرد : تسهیلات ارزان قیمت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و سازندگان می‌توانند هم از تسهیلات نهضت ملی مسکن و هم از تسهیلات بافت‌های فرسوده استفاده کنند.

 لازم به ذکر است در پایان جلسه ستاد باز افرینی شهری از مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان و همچنین پیمان توکلی معاون مسکن و بازآفرینی شهری  با حضور معاون وزیر و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری و استاندار کرمان بابت تحقق اقدام مشترک مصوب ستاد استان در محلات هدف تجلیل شد .