شناسهٔ خبر: 110450 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بمنظور افزایش ایمنی صورت پذیرفت:

اقدامات موثر در جهت بهبود ایمنی جاده های مازندران

مازندران - راهداری رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد : بمنظور افزایش ایمنی اقدامات موثر در جاده های مازندران صورت پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ، محسن یمینی گفت: ایمن‌سازی محورهای استان با توجه به تردد بالا و حضور میلیونی گردشگر و مسافر در استان یکی از برنامه‌های اصلی و در دست اقدام این اداره‌کل می باشد.

وی تصریح کرد: هم اكنون عمده تلاش هاي اين اداره كل صرف نگهداري و حراست از شبكه راه ها ، تأمين ايمني عبور و مرور به منظور حفظ و بهره برداري بهينه از سرمايه گذاريهاي انجام شده در اين بخش مي گردد.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان درباره برنامه‌های اجرایی ایمن‌سازی راه‌ های استان افزود: از ابتدای سال تا کنون اقدامات گسترده ای  در زمینه خط‌کشی ، اجراي روشنايي نقطه ای محورها و نقاط پر تصادف ،نگهداری روشنایی طولی محورهای استان ،نگهداری روشنایی تونل های استان ، ساماندهی نقاط پرتصادف و نصب علايم اخطاري، انتظامي و اخباري، تعمیر و نگهداری علائم تهیه و نصب تابلو اطلاعاتی با اولویت نقاط پرتصادف ، تعمیرات و نگهداری گاردریل در محورهای مختلف استان و نصب نیوجرسی در جاده های مازندران انجام پذیرفت که امیدواریم با اجرای این پروژه ها شاهد کاهش چشمگیر تصادفات در جاده‌های این استان باشیم.

 یمینی به تأثیر مثبت اقدامات ایمن‌سازی راه ها در کاهش سوانح رانندگی اشاره کرد و گفت: علاوه بر اقدامات ایمن‌سازی محورها می‌توان با به‌کارگیری تمهیدات مهندسی کنترل و نظارت، تبلیغات کافی، اطلاع‌رسانی عمومی، آموزش فراگیر و راهنمایی و ارشاد گامی به سوی ارتقاء‌ و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن کاهش سوانح رانندگی برداریم.