شناسهٔ خبر: 110465 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

تخلیه‌وبارگیری ۳۳ میلیون تن کالا در بنادر ایران تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱/ استقبال قطر از گسترش همکاری‌های دریایی و ایجاد خطوط کشتیرانی با ایران/ نامه ایران به سازمان بین‌المللی دریانوردی در اعتراض به راهزنی دریایی یونان

کشتی تخلیه‌وبارگیری ۳۳ میلیون تن کالا در بنادر ایران تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱، استقبال قطر از گسترش همکاری‌های دریایی و ایجاد خطوط کشتیرانی با ایران و نامه ایران به سازمان بین‌المللی دریانوردی در اعتراض به راهزنی دریایی یونان، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

نامه ایران به سازمان بین‌المللی دریانوردی در اعتراض به راهزنی دریایی یونان

در پی راهزنی دریایی یونان، سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی به توقیف کشتی نفتکش MT Lana تحت پرچم ایران در بندر کاریستوس و عدم تامین ایمنی دریانوردی در سواحل یونان اعتراض کرد.

تمرکز سازمان بنادر بر جذب سرمایه‌گذاری‌ها در بنادر کوچک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از راه‌اندازی یک رمپ شناور رو-رو در جاسک خبر داد.

تخلیه‌وبارگیری ۳۳ میلیون تن کالا در بنادر ایران تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱

میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، معادل ۳۳ میلیون و ۶۰ هزار و ۳۰۹ تن بود که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

استقبال قطر از گسترش همکاری‌های دریایی و ایجاد خطوط کشتیرانی با ایران

عبدالله محمد الخنجی، رییس سازمان توسعه و مدیریت بنادر قطر در راس هیات عالیرتبه دریایی و بندری با علی‌اکبر صفایی، معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در تهران دیدار کرد.

انجام ۲۱ مورد عملیات جستجو و نجات دریایی در پهنه آبی هرمزگان

از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۱ مورد عملیات جستجو و نجات دریایی در پهنه آبی استان هرمزگان انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آمارها کاهش ۱۳ درصدی را نشان می‌دهند.

بهره‌برداری از ۳ طرح بندری در بنادر غرب هرمزگان

 

همزمان با آغاز دهه کرامت سه طرح اجرا و نصب بولارد، زیرسازی و اجرای آسفالت روی موج شکن و اجرای سیستم های ایمنی اطفا حریق در بنادر غرب هرمزگان به بهره‌برداری رسید.