شناسهٔ خبر: 110484 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

راه‌اندازی سامانه نوآفرین حمل‌ونقل کشور/شبکه ریلی میانه به اردبیل متصل می‌شود

تهران در ایستگاه راه آهن؛ جنب و جوش مسافران و رعایت پروتکل‌ها از مهم‌‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به راه‌اندازی سامانه نوآفرین حمل‌ونقل کشور و اتصال شبکه ریلی میانه به اردبیل اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

تاکید مدیر عامل راه‌آهن بر ضرورت تکمیل پروژه میانه- تبریز

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در جریان بازدید از پروژه ایستگاه خاوران بر ضرورت برنامه‌ریزی جهت تکمیل و بهره‌برداری هر چه سریعتر از این پروژه ریلی تاکید کرد.

مرز جلفا مستقیم‌ترین مسیر دسترسی به دریای سیاه است

مدیر عامل شرکت راه آهن با اشاره به ایستگاه ریلی منحصر به فرد در پایانه جلفا، مسیر جلفا را باتوجه به بسته بودن مرز ایران با نخجوان، مستقیم‌ترین مسیر برای دسترسی ایران به دریای سیاه دانست.

اتصال شبکه ریلی میانه به اردبیل/ اتصال میانه به آزادراه سرچم

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از پروژه‌های استان آذربایجان شرقی از اتصال شبکه ریلی میانه به اردبیل و اتصال میانه به آزاد راه سرچم خبر داد.

تقویت حمل و نقل ترکیبی در کریدور شمال-جنوب با همکاری مسکو/ مشارکت ایران و روسیه برای توسعه خطوط کشتیرانی رو-رو در دریای خزر

معاون حمل و نقل وزارت راه وشهرسازی کشورمان از گفت‌و‌گو با همتای روسی خود درباره توسعه حمل و نقل ترکیبی و ترانزیت در مسیر کریدور بین‌المللی شمال-جنوب و افزایش ظرفیت حمل و نقل در مسیر دریایی خبر داد.

سامانه نوآفرین حمل‌ونقل کشور راه‌اندازی شد / رفع چالش‌ها و موانع فعالیت استارت‌آپ‌های حوزه حمل‌ونقل مهمترین هدف راه‌اندازی این سامانه

معاون حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی از راه‌اندازی سامانه نوآفرین به منظور شناسایی و تدقیق چالش‌ها و دغدغه‌های نوآفرینان و صاحبان ایده در حوزه حمل‌ونقل خبر داد.

پیش‌بینی تقاضای سفرهای باری و مسافری در سند ملی تقاضای حمل و نقل/تخصیص اعتبار برای توسعه شقوق حمل‌و‌نقل هدفمند می‌شود

معاون حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی مهم‌ترين وي‍ژگی طرح جامع حمل‌ونقل کشور را توسعه هدفمند و بر پایه برآورد تقاضا دانست و گفت: سند ملی تقاضای حمل و نقل در افق ۱۴۱۴ میزان تقاضای سفرهای باری و مسافری در تمام شقوق حمل‌و‌نقل در سال ۱۴۱۴ را پیش‌بینی می‌کند.

پیش بینی بهره‌برداری از راه آهن میانه_اردبیل در سال جاری/جابجای ۲.۵ میلیون تن بار و ۶۰۰ هزار مسافر در سال اول

سرپرست مجری راه آهن میانه_اردبیل با بیان پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصدی پروژه راه آهن میانه_اردبیل از بهره‌برداری این خط ریلی در شهریور ماه سال جاری در صورت تامین اعتبار،‌ خبر داد.

تلاش برای افتتاح قریب الوقوع راه آهن زاهدان خاش در نیمه اول تابستان سال جاری

در جلسه بررسی آخرین وضعیت تأمین مالی پروژه راه آهن چابهار زاهدان با حضور معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی مقرر شدبانک مرکزی نسبت به پرداخت مبلغ مصوب اخیراز محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اقدام کند.