شناسهٔ خبر: 110517 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن همدان مطرح کرد؛

اجرای ۳ هزار و ۳۲۳ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان/۱۰۶ هزار واحد مسکونی استان مقاوم‌سازی شد

مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن از اجرای ۳ هزار و ۳۲۳ واحد مسکونی شهری طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان خبر داد و میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای آغاز شده را ۳۰ درصد عنوان کرد.

مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن همدان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص فعالیت‌های بنیاد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، سنددار کردن واحدهای مسکونی روستایی و شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و همچنین مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی گفت: در استان همدان برای طرح نهضت ملی مسکن ۴۸ هزار متقاضی ثبت‌نام کردند که تازه‌ترین پالایش‌ها حاکی از تایید نهایی  ۱۹ هزار نفر است که از این تعداد حدود ۵ هزار نفر تشکیل پرونده دادند.

اجرای ۳ هزار و ۳۲۳ واحد مسکونی شهری نهضت ملی در استان همدان

مدیرکل بنیاد مسکن ادامه داد: در مجموع ۳ هزار و ۳۲۳ واحدمسکونی شهری در دستور کار بنیاد است که کار اجرایی آنها از دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شده است و میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای آغاز شده ۳۰ درصد است. پروژه ۳۹۶ واحدی نهاوندی و ۱۲۰ واحدی همدان از آن جمله است.

صدور ۱۶۰ هزار جلد سند در همدان

رضایی گفت: ۹۲ درصد واحدهای مسکونی روستایی و شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت معادل ۱۶۰ هزار سند دار شدند. در سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ جلد سند در استان همدان صادر شد و در برنامه سال جاری است تا حدود ۴ هزار واحد سند دار شوند.

بهره‌مندی همدان در اجرای طرح بهسازی محیط روستایی ۸۶ درصد است

وی در خصوص اجرای طرح بهسازی محیط روستایی نیز در استان اعلام کرد: تاکنون در ۷۷۶ روستای همدان طرح بهسازی محیط روستایی انجام شده  است. میانگین کشور در اجرای طرح بهسازی محیط روستایی ۵۴ درصد است که در همدان درصد بهره‌مندی از اجرای طرح بهسازی محیط روستایی ۸۶ درصد است.

مقاوم‌سازی ۱۰۶ هزار واحد مسکونی استان

مدیرکل بنیاد مسکن همدان گفت: در استان همدان ۲۰۰ هزار خانوار روستایی در قالب ۱۶۵ هزار و ۳۵۳ واحد مسکن روستایی وجود دارد که تاکنون ۱۰۶ هزار واحد مقاوم‌سازی شده است. میانگین کشوری برای مقاوم‌سازی ۵۲ درصد است که استان همدان ۶۴ درصد واحدهای روستایی را مقاوم‌سازی کرده و جزو ۵ استان کشور در خصوص مقاوم‌سازی شناخته شده است.