شناسهٔ خبر: 110528 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در شمال‌غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی/خیزش گردوخاک در شرق کشور

گردو خاک در تهران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام وقوع رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید در شمال‌غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی از خیزش گردوخاک در شرق کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۶ خرداد و روزهای آتی اعلام کرد و گفت: امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از شمال‌غرب و غرب کشور، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است که این شرایط فردا علاوه بر این مناطق، بخش‌هایی از استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی را در برمی‌گیرد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از چهارشنبه تا جمعه نیز بخش‌هایی از شمال‌شرق، شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار پراکنده و رعدوبرق دارند.

رفیعی توضیح داد: از دوشنبه تا چهارشنبه در بخش‌های شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی شده است که سبب خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز نیز با تشکیل توده گردوخاک در کشور عراق، نفوذ این پدیده به استان‌های نوار غربی کشور سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. این شرایط بتدریج مناطق مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز را نیز دربرمی‌گیرد و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: سه‌شنبه و چهارشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر، کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه پیش‌‌بینی شده است. همچنین آب‌های شرقی دریای عمان طی ۵ روز آینده و آب های خزر نیز سه‌شنبه و چهارشنبه مواج و متلاطم است.

رفیعی گفت: امروز باد و گردوخاک در تهران شدید است و حداکثر دما ۳۶ و حداقل دما ۲۵ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.