شناسهٔ خبر: 110532 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی استان خبر داد:

ثبت نام بیش از۲۳۸هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن خوزستان/ آغاز عملیات اجرایی قریب به ۶۲۰۰ واحد مسکونی

ببینید| پیشرفت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان جنوبی مدیرکل راه وشهرسازی استان خوزستان با اعلام آغاز عملیات اجرایی۶۱۷۹ واحد مسکونی گفت: از مجموع کل واجدین شرایط ۸۲۲۴ نفر آورده خود را واریز کرده اند.

رضا رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام ثبت نام ۲۳۸هزار و ۴۹ نفر در طرح نهضت ملی مسکن گفت: با انجام پالایش ها ۶۲۶۹۸ واجد شرایط در این طرح شناخته شده اند و متقاضیان مجرد  ثبت نامی بین ۲۳ تا ۴۵ سال۷۶۶۱ نفر اعلام شده است که از تعداد کل ثبت نامی ها ۱۴۵۹۹ نفر انصراف داده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان با اعلام اینکه پالایش ها انجام شده است و اکنون درحال پالایش ثبت نام های جدید هستیم، افزود: از مجموع کل واجدین شرایط تا کنون ۸۲۲۴ نفر آورده خود را واریز کرده اند.

رضایی تعداد واحدهای مسکونی در نظرگرفته شده برای استان طی چهار سال ۲۸۰ هزار واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: بیشترین استقبال درطرح نهضت ملی مسکن در شهرهای اهواز و دزفول ثبت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان با اعلام اینکه تاکنون تامین زمین ۳۹۱۸۵ واحد مسکونی انجام شده است عنوان کرد: از نظر تامین زمین مطابق برنامه مشکل کمبود زمین نداریم  ولی به صورت شهر به شهر در برخی شهرها کمبود داریم و در شهرهای جدید رامین و شیرین شهر تامین زمین نیز انجام شده است.

رضایی در مورد چگونگی اجرای بیمه کیفیت واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن افزود: برای بیمه کیفیت واحدهای مسکونی، بیمه مورد نظر مطابق دستور وزارتخانه به کارگزاران معرفی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان با اعلام اینکه عملیات اجرایی پروژه ها آغاز شده است از آغاز عملیات اجرایی۶۱۷۹ واحد مسکونی خبر داد.

رضایی در پایان درمورد طرح مسکن مهر در استان گفت: طرح مسکن مهر در استان خوزستان کامل نشده است و از مجموع ۷۸ هزار واحد مسکن مهر قریب به ۱۶ هزار واحد از مسکن مهر به دلایل مختلفی ازجمله فاقد متقاضی بودن، مشکلات حقوقی و اختلاف تعاونی های مسکن و کمبود سهم آورده متقاضیان تاکنون تکمیل نشده است.