شناسهٔ خبر: 110539 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر اجرایی آزمایشگاه پروژه سد شفارود خبر داد؛

انجام بیش از ۶۸۰۰ مورد آزمایش فنی و تخصصی در پروژه سد شفارود

سد شفارود مدیر اجرایی آزمایشگاه پروژه سد شفا رود گفت: این آزمایشگاه توانسته بیش از شش هزار و ۸۰۰ مورد آزمایش فنی و تخصصی را به ثبت برساند و در ارتقاء کیفی این پروژه ملی نقش آفرینی ویژه‌ای داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کرم مرادی، مدیر اجرایی آزمایشگاه پروژه سد شفا رود در استان گیلان گفت: این آزمایشگاه با بهره‌مندی از هفت نیروی متخصص فنی و با استفاده از تجهیزات خاص، به روز و استاندارد توانسته بیش از شش هزار و ۸۰۰ مورد آزمایش فنی و تخصصی را به ثبت برساند و در ارتقاء کیفی این پروژه ملی با کارفرمایی شرکت توسعه منابع آب ونیروی ایران نقش آفرینی ویژه‌ای داشته است.

وی با اشاره به آزمایش‌های کنترل کیفی انجام شده توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک افزود: طی سال گذشته در پروژه سد غلطکی شفا رود انجام دو هزار و ۴۰ مورد آزمایش غیرمخرب، دو هزارو ۵۰۰ مورد آزمایش بتن غلطکی ((RCC ، یک هزار و ۱۵۰ مورد آزمایش بتن معمولی، ۴۵۰ مورد آزمایش دانه بندی روی مصالح سنگی و ۶۹۰ مورد آزمایش تخصصی (سیمان،دوغاب، افزودنی های بتن، عمق نفوذ آب، واتراستاپ، آب، شیمیایی و فیزیکی مصالح سنگی و...) انجام شده است.

مدیر اجرایی آزمایشگاه پروژه سد شفا رود خاطرنشان کرد:‌ در این پروژه آزمایشگاه مستقر با استفاده از تجهیزات استاندارد و مدرن نسبت به انجام آزمایش‌هایی از جمله انجام تست دانسیته توسط دانسیته سنج هسته‌ای در بدنه سد و کرگیری از شاتکریت اجرا شده در زون لغزشی سد، از جمله اقدامات آزمایشگاه مستقر در سد شفا رود طی سال گذشته بوده است.

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، گفتنی است سد مخزنی شفارود از نوع بتن غلطکی با ارتفاع ۱۰۱ متر از پی روی رودخانه شفارود و در شش کیلومتری جنوب غربی شهرستان رضوانشهر و با فاصله ۶۵ کیلومتری از رشت (مرکز استان گیلان) در حال احداث است.