شناسهٔ خبر: 110597 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

 بهره برداری از محور تیران به سامان در سال ۱۴۰۲

بهزاد شاهسوندی-اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه روکش آسفالت ۷ کیلومتر از محور تیران به سامان تا کمتر از یکماه آینده تکمیل می‌شود گفت: پیش بینی می‌شود در صورت تامین منابع مالی، باند دوم محور تیران به سامان در حوزه استان اصفهان در در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) در خصوص آخرین وضعیت پروژه محور تیران به سامان اظهار داشت: این محور یکی از محورهای مواصلاتی بین استانی است که بخش عمده‌ای از ترافیک غرب استان اصفهان به استان چهارمحال و بختیاری از این محور عبور می‌کند.  

وی افزود: به همین دلیل محور تیران به سامان یکی از محورهای پرترافیک در سطح استان است و تکمیل باند دوم آن از جمله اولویت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان محسوب می شود.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی این محور در قالب دو قرارداد در دست اقدام است اذعان داشت: یک قرارداد مربوط به روکش آسفالت هفت کیلومتر از محور است که این میزان از پروژه قبلا احداث شده و روکش آسفالت آن در حال اجرا است.  

 وی ادامه داد: در قالب این قرارداد اجرای ۱۲ هزار تن آسفالت می بایست انجام پذیرد که در حال حاضر هفت هزار و ۵۰۰ تن آسفالت اجرا شده و مابقی نیز در دست اقدام است. همچنین با توجه به سرعت انجام کار پیش بینی می شود تا ۳ هفته آینده اجرای روکش آسفالت لایه دوم هفت کیلومتر از پروژه به پایان برسد.  

 شاهسوندی بیان داشت: عملیات اجرایی ۱۳.۵ کیلومتر این محور نیز در قالب قرارداد دیگر فعال است که عملیات حاکی آن در حال انجام است و بخشی از عملیات بتی نیز انجام شده است.  

 وی در خصوص هزینه‌های اجرایی این پروژه بیان داشت: مجموع دو قرار پروژه باند دوم تیران به سامان ۲۷ میلیارد تومان است که در حال حاضر حدود ۱۳ میلیارد تومان در قالب دو قرارداد هزینه شده است همچنین در سال ۱۴۰۰، ۱۰ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شد که حدود شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن تخصیص داده شده است.  

 وی گفت: با توجه به برنامه زمان بندی و روند اجرای پروژه پیش بینی می‌شود در صورت ابلاغ به موقع اعتبارات، آن بخش از محور تیران به سامان که در حوزه استان اصفهان است در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.