شناسهٔ خبر: 110626 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دو ماهه نخست سال جاری صورت پذیرفت:

مراجعه بیشتر از ۶۰۰۰ وسیله نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان و بلوچستان

Resizer_16545846245121.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از مراجعه تعداد ۶۰۶۲ دستگاه انواع وسائط‌ نقلیه به مراکز معاینه فنی استان‌ در دو ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، تیمورباقری اظهار داشت: طبق آماردردوماهه‌نخست سالجاری بالغ بر۶۰۶۲ وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین به این مراکز مراجعه کردند که از این تعداد ۵۲۸۳ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین از تست های مربوطه قبول و ۷۷۹ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین رد شدند.

وی بااشاره به فعالیت ‌۴ مرکز معاینه فنی دراستان شامل دو مرکز درزاهدان، یک‌مرکزدر زابل ویک مرکز درخاش ادامه داد: در این مراکز انواع آزمایشات همچون آزمایش میزان آلایندگی، میزان صدا، تست سرعت، تست ترمزها، نور چراغ‌ها، باک غیر استاندارد، آج لاستیک و سایر آزمایشهای فنی مشابه از وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین گرفته می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شرایط ویژه استان از لحاظ حمل و نقلی، یک مرکز معاینه فنی در شهرستان سراوان در حال ساخت است که به زودی این مرکز هم به بهره برداری می‌رسد.

باقری یادآور شد: معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین از اهمیت خاصی از نظر ایمنی سفرهای جاده‌ای برخوردار بوده و بویژه در اتوبوس‌ها و کامیون‌هااین معاینات با جدیت و پیگیری کارشناسان فنی دنبال می‌شود.