شناسهٔ خبر: 110633 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

افتتاح سالن ورزشی خلیج‌فارس در محله قمر بنی‌هاشم شهر کرمان

بازدید مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر خود به کرمان ضمن بازدید از پروژه‌های بازآفرینی شهری کرمان، سالن ورزشی خلیج فارس واقع در محله کمتر برخوردار قمر بنی‌هاشم را افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر خود به کرمان ضمن بازدید از پروژه‌های بازآفرینی شهری کرمان، سالن ورزشی خلیج فارس واقع در محله کمتر برخوردار قمر بنی‌هاشم را افتتاح کرد.  هادی ارشادی رییس اداره نظارت بر اجرای طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کرمان که در این مراسم حضور داشت، تصریح کرد: سالن ورزشی خلیج فارس ۵۰۴ متر زیربنا دارد و ساختمان جانبی ورزشگاه نیز در اختیار گروه‌های جهادی و فرهنگی حاضر در محله قرار گرفته است.

به گفته ارشادی احداث خانه محله با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی، احداث مدرسه ابتدایی با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، پروژه دفع آب‌های سطحی و اصلاح روشنايی معابر با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد و آسفالت معابر خاکی از دیگر پروژه‌های محله قمر بنی‌هاشم به شمار می‌روند. در خانه محله قمر بنی‌هاشم که اکنون به بهره‌برداری رسیده است برنامه‌های مختلف آموزشی، مذهبی و فرهنگی برگزار می‌شود.

رییس اداره نظارت بر اجرای طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کرمان عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه تئاتر، خوشنویسی، زبان انگلیسی، خیاطی، مهارت‌های زندگی و ورزشی نقش پررنگی در پر کردن اوقات فراغت ساکنان به خصوص کودکان و نوجوانان این محلات دارد.

وی افزود: در استان کرمان نیز پروژه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه محله‌اله آباد با پیشرفت ۷۰ درصد، مرکز بهداشت محله صیاد شیرازی با پیشرفت ۹۸ درصد و خانه محله شهید همت با پیشرفت ۶۵ درصد در حال انجام است.

به گفته ارشادی تکمیل سالن ورزشی سیرجان، تکمیل مدرسه ۱۲کلاسه مکی‌آباد سیرجان و تکمیل بازارچه خود اشتغالی رحمت‌آباد رفسنجان از دیگر پروژه‌های در دست اجرا به شمار می‌روند.

ارشادی ادامه داد: این‌ پروژه‌ها با هدف محرومیت‌زدایی و افزایش میزان رضایتمندی ساکنان محلات هدف بازآفرینی و در راستای امیدآفرینی مد نظر مقام معظم رهبری در برنامه‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار دارد.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، با حمایت ویژه شرکت این محله در مدار محرومیت‌زدایی قرار گرفته است.