شناسهٔ خبر: 110711 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

پرداخت ۱۶/۲ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن/پیگیری تهیه طرح تفصیلی برای اراضی پیرامون دانشگاه تهران

روند ساخت پروژه ۸۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهرک واوان شهرستان اسلام‌ شهر پرداخت ۱۶/۲ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن، تقویت نقش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در صنعت، ضروت بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاهیان در نوسازی بافت‌های فرسوده،‌ آغاز عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

فرسایش ساختمان‌ها در اثر وزش طوفان‌های گردوخاک

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به آسیب‌های ناشی از پدیده گردوخاک به زیرساخت‌های کشور گفت: یکی از مهم‌ترین خسارات ناشی از طوفان گردوخاک، فرسایش بناهای ساختمانی و اختلال در صنعت حمل‌ونقل است.

پرداخت ۱۶/۲ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن

مدیرعامل بانک‌مسکن گفت: در طرح نهضت ملی مسکن در مجموع ۱۶ هزار و۲۳۸ میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز شده است که از این میزان ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان و ۷ هزار و ۴۳۸ میلیاردتومان از محل تسهیلات است.

ورزشگاه بناب و ساختمان الحاقی بیمارستان مراغه سال مالی جاری به بهره‌برداری می‌رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به آذربایجان‌شرقی از پروژه‌های بیمارستانی بناب، مراغه، ساختمان الحاقی به بیمارستان شهر مراغه و ورزشگاه بناب بازدید کرد.

نقش مرکز تحقیقات در صنعت تقویت‌ می‌شود

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر تقویت نقش مرکز در بخش صنعت از معرفی صاحبان فناوری‌های نوین ساختمانی برای اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاهیان در نوسازی بافت‌های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که بیش از ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در بافت‌های فرسوده و ناپایدار ساکن هستند بر استفاده از ظرفیت متخصصان و دانشگاهیان در سرعت دادن به نوسازی واحدهای مسکونی ناپایدار تاکید کرد.

پیگیری تهیه طرح تفصیلی برای اراضی پیرامون دانشگاه تهران

در چهارمین نشست شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال ۱۴۰۱، مکان‌یابی احداث شهرک‌های مسکونی استان البرز، طرح جامع شهر جدید گلمان و گزارش در خصوص مصوبه طرح ساماندهی پیرامون دانشگاه تهران مورد بررسی قرار گرفتند. در این نشست موضوعات یادشده پس از بررسی توسط کمیته‌های تخصصی، مورد بررسی و تصویب اعضا قرار گرفتند.

شناسایی ۶۵ شهرک دولتی در قالب مطالعات امکان‌سنجی و مکان‌یابی و طرح جامع

چشم‌انداز احداث شهرک‌ها توسط شرکت عمران شهرهای جدید و اقدامات انجام شده اخیر در این حوزه شهرک‌سازی، نویدبخش مرتفع شدن بخشی از معضلات و چالش‌های کنونی حوزه مسکن در کشور است.

شهرهای جدید فضایی برای پیاده‌سازی مفهوم شهر هوشمند و دولت الکترونیک

معاون وزیر راه و شهرسازی تولید و عرضه مسکن پایدار و در شأن شهروندان برای ایفای نقش موثر در ایجاد تعادل در بازار مسکن را از اهداف مهم شهرهای جدید دانست و گفت: ارتقا کیفیت زندگی و سرانه‌های شهری شهروندان شهرهای جدید سرلوحه برنامه‌های شرکت عمران قرار دارد.