شناسهٔ خبر: 110718 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد؛

 رفع تصرف زمین دولتی ۴۰ میلیارد تومانی در کاشان

مجتبی آراسته - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از اجرای حکم خلع ید، قلع و قمع و رفع تصرف بیش از پنج هزار متر مربع از اراضی دولتی کاشان خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اظهار کرد: در نتیجه اقدامات و تلاش های بعمل آمده و طی اجرای حکم قطعی قضایی پنج هزار و ۷۲ مترمربع از اراضی ملی بخش دو کاشان از ید غیرقانونی متجاوزان خارج، رفع تصرف و به دولت اعاده شد.  

 وی ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده را بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و اذعان داشت: به موجب اجرای حکم قضایی، این اراضی ملی که از سرمایه‌های عمومی و انفال هستند خلع ید و قلع و قمع شدند.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با اشاره به رسیدگی قاطع به موضوع زمین‌خواری و رفع تصرف اراضی ملی گفت: این موضوع از اولویت‌های کاری  این اداره است و در راستای برخورد با پدیده زمین ‌خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی، با قاطعیت پیگیری لازم بعمل می‌آید.  

وی با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی، تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، اذعان داشت: مردم عزیز شهرستان کاشان پیش از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز بنا، از مراجع قانونی ذیصلاح استعلام بگیرند. چرا که تجاوز به اراضی ملی ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و تخریب بناهای احداثی، آن‌ها را متحمل زیان می‌کند.