شناسهٔ خبر: 110734 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه؛

ورود ۵۵ هزار ۴۲۸ دستگاه ناوگان باری به پایانه های مرزی استان کرمانشاه

کرمی -مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: طی ۲ ماهه سالجاری در مجموع ۵۵ هزار و ۴۲۸ دستگاه ناوگان باری از پایانه های مرزی استان کرمانشاه تردد کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) فریبرز کرمی اظهار داشت: طی ۲ماهه سالجاری ۵۵ هزار ۴۲۸ دستگاه ناوگان باری از پایانه های مرزی استان کرمانشاه تردد داشته اند.

وی گفت پایانه مرزی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین، بزرگترین شاهراه اقتصادی ایران به عراق است که بیشترین حجم صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان از این گذرگاه بین‌المللی صادر می‌شود و تعداد ناوگان ورودی به پایانه مرزی پرویزخان طی ۲ ماهه سالجاری ۲۹هزار و ۱۶۹ خودرو ناوگان باری بوده است.

کرمی گفت: پایانه مرز پرویزخان با توجه به فعالیت شبانه روزی یکی از مهم ترین مرزهای تجاری جمهوری اسلامی ایران است.

وی عنوان کرد: پایانه مرز خسروی همچون پایانه مرزی پرویزخان در استان کرمانشاه و طی ۲ ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد ۷ هزار و ۸۴۸ دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای جهت انجام مراودات مرزی وارد این پایانه مرزی شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: پایانه های مرز شیخ صله ۷ هزار و ۷۱۸ دستگاه ناوگان باری و شوشمی ۵ هزار و ۵۶۰ دستگاه ناوگان ورودی باری داشته است.

کرمی در پایان درباره پایانه مرزی سومار گفت: این پایانه مرزی در نزدیکی شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز در کشور عراق واقع شده است و فاصله حمل کالا و نقل کالا را به بغداد کوتاه‌تر کرده به نحوی که از ابتدای سالجاری ۵ هزار ۱۳۳ دستگاه ناوگان باری وارد این پایانه مرزی شده است.

انتهای پیام/