شناسهٔ خبر: 110736 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

اعلام مجموع کالاهای اساسی، کانتینری و غیرکانتینری در بنادر کشور تا نیمه ‌خرداد/ یارانه‌ای شدن ۸۰ درصد سوخت مصرفی شناورهای مسافری

حمل و نقل مستمر کالاهای اساسی از مبدأ بندر شهید رجایی استان هرمزگان اعلام مجموع کالاهای اساسی، کانتینری و غیرکانتینری در بنادر کشور تا نیمه ‌خرداد که حاکی از موجودی حدود ۳ میلیون تنی انواع کالاهای اساسی در بنادر است و نیز یارانه‌ای شدن ۸۰ درصد سوخت مصرفی شناورهای مسافری، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

یدک‌کش «گنو» به چرخه فعالیت‌ در دریا بازگشت

با اتمام تعمیرات زیرآبی و اساسیِ یدک‌کش پرقدرت گنو، این شناور روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی مستقر و به‌آب‌اندازی شد.

اعلام مجموع کالاهای اساسی، کانتینری و غیرکانتینری در بنادر کشور تا نیمه ‌خرداد

تا نیمه خرداد ۱۴۰۱ میزان موجودی کالاهای کانتینری در بنادر کشور معادل ۹۰ هزار و ۱۶۴ TEU، میزان موجودی کالاهای غیرکانتینری ۶ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۲۸۱ تن و موجودی کالاهای اساسی ۲ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۴۴ تن بوده است.

اعتراض ایران به سازمان بین‌المللی دریانوردی در خصوص توقیف نفتکش ایرانی توسط یونان

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اعتراض به توقیف نفتکش ایرانی، توسط کشور یونان و حمایت دولت آمریکا از این اقدام، گفت: اقدام غیرقانونی دولت یونان علیه کشتی ایرانی، مغایر با اهداف و مواضع سازمان جهانی دریانوردی (آیمو) به عنوان مرجع بین‌المللی دریانوردی است.

۸۰ درصد سوخت مصرفی شناورهای مسافری یارانه‌ای شد

هیات وزیران با محاسبه یارانه‌ای نرخ سوخت شناورهای مسافری از مبدأ بنادر ایران یا به مقصد بنادر کشورمان بدون در نظر گرفتن پرچم کشتی‌ها، موافقت کرد.