شناسهٔ خبر: 110751 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

اعلام راه مستقیم ارتباطی با وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری سانحه ریلی

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در پیامی با تسلیت و دلجویی از بازماندگان و مسافران قطار مشهد-یزد با اعلام پیگیری ۲۴ ساعته موضوع، شماره تلفن همراه برای ارتباط با آنان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی عضو کابینه دولت سیزدهم در پیامی با تسلیت و دلجویی از بازماندگان ومسافران قطار مشهد-یزد با اعلام پیگیری ۲۴ ساعته موضوع، شماره تلفن همراه برای ارتباط با آنان اعلام کرد.

در متن این پیام آمده است:

انالله و انا الیه راجعون-

خانواده‌های مرحومان و مجروحان حادثه غمبار مشهد-یزد

سلام علیکم

مصیبت حاصل از فوت و جراحت اعضای خانواده شما عزیزان که به حق اعضای خانواده همه ما ایران عزیزمان هستند آنقدر سنگین و جانکاه است که قطعا با تسلیت و دلجویی حقیر التیام نخواهد یافت. اما وظیفه خود می‌دانم ضمن ابراز همدردی و اندوه قلبی خویش با بررسی فوری و برخورد با عامل یا عاملان هر نوع قصور که باعث این فاجعه شده اندکی از درد این اتفاق بکاهم.

به همکارانم دستور دادم به صورت ۲۴ ساعته پیگیر درمان مجروحان و تشییع باشکوه عزیزان از دست رفته باشند.

همچنین راه ارتباطی مستقیم با بنده شماره همراه ۰۹۰۵۷۷۷۷۵۵۷ است که در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق مدیرکل حوزه وزارتی موارد کم‌کاری در پیگیری به اینجانب انتقال داده خواهد شد.

دستور تشکیل ستاد ویژه به منظور پیگیری دلایل حادثه خروج قطار از ریل

گفتنی است، در پی حادثه قطار مشهد-یزد در روز گذشته ۱۸ خرداد وزیر راه و شهرسازی در پیامی درگذشت تعدادی از هموطنان در حادثه خروج قطار مشهد-یزد از ریل را تسلیت گفت.

«وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

خبر حادثه قطار محور طبس به یزد و فوت هموطنان عزیز باعث تاسف و ‌تاثر شد. اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های عزیز درگذشتگان تا ساعاتی دیگر به اتفاق مدیرعامل راه‌آهن و سایر مدیران در محل حادثه حضور خواهیم یافت تا ضمن پیگیری وضعیت مجروحان و همچنین متوفیان، خدمات لازم به مردم عزیز همزمان در همان مکان انجام پذیرد.

همچنین از مدیر کل حوزه وزارتی و بازرس ویژه می‌خواهم بعد از گزارش مدیران مذکور اقدام به تشکیل ستاد ویژه با حضور افراد ذی سمت کرده و هرچه سریعتر دلایل این اتفاق تلخ را بدون کم و کاست به اطلاع مردم شریف برسانند.

و در آخر تمامی همکاران وزارت راه و شهرسازی باید بدانند که در کنار مسئولیت‌های حقوقی این حادثه (فارغ از دلایل ارادی یا غیر ارادی) که بر عهده این وزارتخانه است، وظیفه انسانی ما از این مسئولیت هم بالاتر بوده و همگی باید با تلاش ویژه و اتکا به توان داخلی کمبودها و مشکلات گذشته و حال را حل کنیم تا این چنین شاهد داغدار شدن خانواده بزرگ ایران نباشیم.