شناسهٔ خبر: 110755 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از مراحل ساخت محور روتک شهرستان خاش

بازدید استاندار محور روتک خاش  استاندار سیستان و بلوچستان به همراه حسین زهی نماینده مردم شریف خاش در مجلس شورای اسلامی، معاونین عمرانی و اقتصادی، فرماندار و مدیر کل راه و شهرسازی استان در بازدید از محور در دست ساخت روتک خاش در جریان آخرین مراحل ساخت ۲۵ کیلومتر از این محور قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، مدیر کل راه و شهرسازی استان در جریان این بازدید با اعلام این مطلب که ساخت این محور برای شهرستان خاش و مرکز استان بسیار با اهمیت است، اظهار داشت: طول کلی این محور ۱۲۰کیلومتر است که تاکنون ۱۱کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۱۴کیلومتر دیگر آن نیز در مسیر ساخت و پیمان قرار دارد.

عطاء اله اکبری این محور که از خاش تا مرز پاکستان امتداد دارد را یکی از سخت ترین محورهای در حال ساخت سیستان و بلوچستان برشمرد و بر عزم این اداره کل بر اتمام این پروژه در صورت تامین مناسب منابع مالی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه با اتمام این پروژه مهم راه سازی دیگر کشاورزان منطقه نیاز نیست برای عزیمت به مرز پاکستان برای صادرات محصولات خود مسیر ۳۵۰ کیلومتری سراوان_ جالق_ روتک را طی کنند بلکه طول این مسیر برای رفاه حال آنان به ۱۲۰ کیلومتر کاهش می یابد، گفت: برای اتمام این پروژه به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ساخت مسیرهای ارتباطی یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه یافتگی مناطق مختلف است که تحقق آن به بهبود مناسبات اقتصادی و تجاری منجر می‌شود، گفت: حرکت هم افزا و تلاش همکاران ما در این اداره کل به منظور تردد روان و ایمن کاربران جاده ای تسریع در توسعه زیرساخت های حوزه راههاست.