شناسهٔ خبر: 110759 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرستان شاهین‌شهر و میمه مطرح شد؛

ایجاد نهضت نوسازی با همیاری مردم و سازندگان در بافت‌های فرسوده شهری

بازدید مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از پروژه های بازآفرینی شهرستان شاهین شهر مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از ساکنین در بافت‌های فرسوده و سازندگان دعوت کرد تا برای نوسازی این محلات با همیاری، جهاد نوسازی را شکل دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جریان سفر به شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار ضمن بازدید از محلات هدف بازآفرینی شهری این شهرستان‌ها به بررسی مسائل، مشکلات و موانع موجود برای تسریع در نوسازی این مناطق پرداخت.  

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در این محلات وجود دارد، از ساکنین در بافت‌های فرسوده دعوت کرد تا برای نوسازی منازل خود اقدام کنند. همچنین از سازندگان نیز دعوت بعمل آورد تا در این زمینه به کمک مردم بیایند و جهاد نوسازی را شکل بدهند.  

 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به آمادگی شهرداری‌ها برای اعطای تخفیفات حداقل ۵۰ درصدی عوارض پروانه ساختمانی گفت: در وزارت راه و شهرسازی نیز این آمادگی وجود دارد تا تسهیلاتی که برای نوسازی منازل لازم است تامین شود.  

 وی با بیان اینکه از محلات هدف بازآفرینی شهری بیش از ۱۳ شهر در حوزه‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار بازدید شد اذعان داشت: در این شهرها دو نوع تسهیلات قابل پرداخت است.  

 آئینی افزود: یکی از این موارد، تسهیلات ویژه نوسازی بافت فرسوده با مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان و بازپرداخت ۸ تا ۱۲ سال است.  

 وی ادامه داد: ۱۵۰ میلیون تومان از این تسهیلات صفر درصد بوده که در طول دوره ساخت عودت می‌شود. لذا متقاضیان جهت بهره مندی از این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سامانه تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری به آدرس http://facility.udrc.ir اقدام به ثبت نام کنند.  

 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: نوع دیگر تسهیلات، در طرح نهضت ملی مسکن است که ۳۰۰ میلیون تومان بوده، سه سال دوره مشارکت مدنی و ۱۷ سال هم دوره فروش اقساطی دارد به عبارتی در مجموع ۲۰ سال بازپرداخت می‌شود.  

 وی خاطرنشان کرد: سازنده‌ها نیز زمان مشارکت با مالکین برای نوسازی، می‌توانند از وام قرض الحسنه ۴۵ میلیون تومانی با نرخ ۴ درصد سازنده ها می تونن برای جابه جایی مالکین وقتی باهاشون مشارکت می کنند از وام قرض الحسنه ۴۵ میلیون تومان در این منطقه با نرخ ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه برای جابه‌جایی مالکین در زمان ساخت، استفاده کنند.  

آئینی یکی از مشکلات بافت‌های فرسوده را وجود معابر خاکی عنوان کرد و گفت: معابر آسفالت نشده شرایط نامطلوبی برای محیط زندگی مردم ایجاد کرده است.  

وی افزود: از شهرداری خواستیم تا مشخصات این معابر را همراه با سطح و سطوح و مشخصات فنی برای راه و شهرسازی ارسال کنند تا اقدام لازم بعمل آید.  

تشکیل نهضت آسفالت معابر خاکی 

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان داشت: در صدد هستیم تا طی سه سال بتوانیم نهضت آسفالت معابر را داشته باشیم و بعبارتی بعد از سه سال اعلام کنیم که هیچ معبر خاکی نداریم.  

 وی گفت: به یاری خداوند طی یک برنامه سه ساله در کل کشور می‌خواهیم نهضتی در آسفالت راه اندازی کنیم تا معابر خاکی در محدوده‌های بازآفرینی شهری که بیش از ۱۶۲ هزار هکتار در کل کشور است، آسفالت شود.  

 گفتنی است: در سفر مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرستان شاهین‌شهر و میمه و برخوار، با همراهی معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و سرپرست اداره نظارت بر اجرای طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری این اداره‌کل از پروژه‌های بازآفرینی این شهرستان‌ها بازدید بعمل آمد و مباحث و مشکلات آن‌ها تعیین تکلیف شد.