شناسهٔ خبر: 110799 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:

تونل کبیرکوه و راه های طرفین آن در مجموع بیش از ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بازدید استاندار ایلام از تونل کبیر کوه 1.JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان از پیشرفت ۷۵درصدی تونل کبیر کوه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)  مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید بهرام نیا استاندار ایلام و علیزاده نماینده استان در مجلس شورای اسلامی از پروژه تونل کبیرکوه گفت: طول تونل اصلی کبیرکوه ۴۷۵۰ متر می باشد که حفاری و کف برداری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول عملیات لاینینگ آن می باشد و ۲۸۰۰ متر از لاینینگ آن نیز به انجام رسیده است.     

عبدالله بهادری افزود: در خروجی تونل کبیر کوه از سمت آبدانان ۹ کیلومتر عملیات راه سازی(۶ کیلومتر به سمت مورموری و دهلران و ۳ کیلومتر به سمت شهر آبدانان)  نیز در دست اجرا است که در مرحله روسازی است.بهادری افزود: از سمت شهرستان دره شهر نیز شش و نیم کیلومتر راه سازی درحال انجام است از این شش و نیم کیلومتر ۹ رشته تونل به طول  ۱۸۰۰ متر حفاری و کف برداری شده و ۸۰۰متر نیز لاینینگ این تونلها به انجام رسیده است.    

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود قبل از عملیات لاینینگ تمامی نکات فنی روز از جمله عایق بندی در تونل اجرا می شود.

وی احداث خط انتقال آب و فیبر نوری از داخل این تونل را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد و افزود به لحاظ پدافند غیر عامل و صرفه جویی در هزینه ها این مهم یک دست آورد ارزشمند به شمار می رود.          

تونل کبیر کوه که بین شهرستان دره شهر و آبدانان قرار دارد پس از بهره برداری بیش از دویست پیچ پر خطرو گردنه صعب العبور کبیر کوه را حذف خواهد کرد و در آینده تاثیر مهمی در توسعه منطقه به جهت اتصال استان‌های مرکزی به مرزهای بین المللی عراق خواهد داشت.