شناسهٔ خبر: 110804 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست راهداری لرستان خبر داد:

مسیر گردشگری روستایی سپیددشت_ دورود ۱۲۰کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود

مسیر گردشگری روستایی سپیددشت_ دورود ۱۲۰کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود با تکمیل راه گردشگری سپیددشت_دورود تا هفته دولت امسال، طول این مسیر نسبت به گذشته ۱۲۰کیلومتر کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، مرتضی شیروانی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های راه روستایی و گردشگری در رونق اقتصادی استان گفت: احداث راه ارتباطی سپیدشت_ دورود از مسیر گردشگری سپیدشت-آب شباندر-چم چیت_ عمارت_دورود مسافت بین دو شهر را به طول ۱۲۰ کیلومتر کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه این پروژه از مطالبات مردم این دو شهر بود و با تلاش اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از سال ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی و اجرایی شده است، اظهار داشت: تمام تلاش مجموعه بر این است که پروژه راه گردشگری روستایی سپیددشت_دورود تا هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به وجود جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد در این مسیر گفت: با توجه به وجود آبشارهای بیشه، آبگرم و دره‌نگار و ارتباط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بین مردم شهرهای دورود و سپیددشت، همواره شاهد ترافیک سنگین مردم منطقه و  گردشگران در این مسیر هستیم و از مناطق مستعد گردشگری به شمار می‌رود از این‌رو باید توجه بیشتری نسبت به توسعه زیرساخت‌های راه در این منطقه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با اراده و تعهدی که در کارکنان مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پیمانکاران بخش خصوصی وجود دارد پیشرفت پروژه تاکنون قابل ملاحظه بوده و همه تلاش خود را برای تسریع در بهره‌برداری از این پروژه زیرساختی بکار خواهیم گرفت، چراکه وجود راه دسترسی مناسب، رونق اقتصادی و گردشگری این منطقه را به دنبال خواهد داشت.

شیروانی گفت: علاوه بر این، سایر پروژه‌های راه روستایی و گردشگری در مناطق مختلف استان با اولویت مناطق کمتر برخوردار نیز فعال و از پیشرفت خوبی برخوردار هستند.

وی یادآور شد: با توجه به‌ گستردگی حوزه عملکرد اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در سه محور مهم راهداری، حمل و نقل و راه روستایی، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌شود با رعایت عدالت و براساس اولویت‌ها و دستورالعمل‌های سازمان، با تلاش شبانه‌روزی در راستای تحقق اهداف تعالی‌بخش نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت‌رسانی آنچه در توان داریم برای رضایت مردم بکار گیریم.